Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Jag gjorde det! Nu varnar jag er...

JonasPonas

Recommended Posts

Jag har en w-linx router som heter "MB 400s"

jag ville uppgradera min firmware och laddade ner firmware till "MB 400se" Det gjorde jag för att det stog att jag hade en "MB 400se" på bådde min förpackning (med en klisterlapp) och på min router med en klisterlapp. Dock stog det inprintat i routern att att det var en "400s"

Nu fungerar den inte längre, garantin har gått ut och jag har i värsta fall om ingen kan hjälpa mig förlorat en router för nästan 2000 kr. Det går inte att få kontakt med routern via datorn, jag har prövat allt och jag kan därför inte välja "factory reset". Det finns inte heller någon liten reset knapp på själva routern.

Tacksam för hjälp.

MVH Jonas Halldén

Carlos Cadalso

Inte så mycket att komma med. Jag var på deras internetsajt och den såg ganska gless ut.

Tyvärr så där står att även om du hade garanti kvar och gjörde ett fel vid uppdatering så rycker garanti

* You should not power down the router during the firmware update. It will destroy the content and against the warranty term even it is under the warranty period.

* Do not use the wrong firmware. The incorrect firmware may cause the router malfunction. It againsts the warranty term even it is under the warranty period.

Och det tycker jag att det är j**** fel. Det skulle vara så att deras mjukvara skulle först kolla att du har rätt uppdate för att sedan tillåta dig att göra en uppdatering.

Kanske går det att fråga de ändå

support@w-linx.com.tw

Tack för din hjälp!!

Jag har tagit kontakt med Clas Ohlson som jag köpte routern av. Dom fixar den åt mig om det inte vore för att garantin gått ut!!

Jag har skrivit i ett mail till dom att jag blev lurad eftersom både förpackningen och routerns baksida hade märkningen 400se.

Nu ska jag se vad dom svarar och i bästa fall får jag den fixad. Annars får jag investera i en ny eller det kanske är dags att byta till WLAN...

• 2 weeks later...

Det blir nog inget WLAN. Jag var på Clas Ohlson (eftersom dom inte svarade på mailet) och kunde lämna in min router med en kopia på mailet. Som det ser ut så kommer dom laga den trots att garantin gått ut!

Nu får jag strax en till dator så då finns det verkligen anledning att få det hela att fungera!!

MVH Jonas

[inlägget ändrat 2003-02-13 22:08:37 av JonasPonas]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...