Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telefonkatalogen/rna på CD ?


Don Tomas

Rekommendera Poster

Tja, finns telefonkatalogen (stockholm eller alla) på CD att införskaffa någonstans ?

Jag hittar bara en massa junk när jag söker...

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tja, finns telefonkatalogen (stockholm eller alla) på CD att införskaffa någonstans ?"

Har du kollat i någon av Telias butiker, bokhandel?

 

Enligt http://www.gulasidorna.se/ ska det finnas "Gula sidorna CD-ROM". Titta under "Utlämningsformer". Men hur man köper verkar inte helt lätt att förstå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

jag har funnit gula sidorna ypperliga att söka efter telefon-nr och bostadsadress på folk som har ovanliga namn, t.ex. Hedda Mooraton. Att veta tel.nr till Nils Jonsson blir ju svårare - var och hur man än söker!

 

Jag säljer understundom en eller två antikvariska böcker och behöver kunna hitta adresser till såna som anmält intresse via email (hotmail etc) men utan att ha angett postadress som jag kan behöva för att bedöma portokostnade etc. Som sagt ibland är De Gul Sidor lösningen. Testa Einar Ekström - jag tror du får veta mitt epost nr också.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa denna sida på nätet där kan du söka på både namn och telefonnummer.Och där borde de senaste uppgifterna ligga. CD brukar komma ut ca 3 gånger per år. Och skall du ha plus varianten där du kan söka på telenummer så ligger den väl på ca 2500:- .

 

 

http://privatpersoner.gulasidorna.se/

 

RJ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Gula Sidorna Bas 2003, 230:-

I den här versionen får du samtliga uppgifter från katalogens vita, rosa och gula delar för hela landet.

 

Räcker utmärkt, grejen är att den som ska ha detta inte vill koppla upp sig med telefonmodem varje gång hon skall ta reda på ett nummer på dagtid. Det blir lite dyrt i längden.

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...