Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

prisvärd?


HeavyMental

Rekommendera Poster

Hej.

Som totalt okunnig på digitalkameror har jag en fråga.

Är Ricoh Digitalkamera Caplio RR-30

( http://www.scandinavianphoto.se/goto.asp?artnr=514632 )

en bra kamera till priset på sidan ?

priset är 3550:- sen ska jag också köpa til ett extra minneskort.

 

Prisklassen passar mig och jag ska inte ha den till något avancerat, i princip bara ta bilder på mina projekt, i form av datorbyggnationer :) , och även ha med på fester och dylikt för att lagra lite trevliga minnen.. Kommer antagligen aldrig skriva ut bilderna utan bara ha dom i datorn, har hört att för att enbart presentera på skärmen duger en sämre kamera än om man ska skriva ut bilderna?

 

Finns det någon bättre kamera för runt 3500 ? eller kanske någon butik som har denna till ett bättre pris?

 

tacksam för råd..

 

/Jim

 

/Nexxuz@jensite

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kameran räcker nog mer än väl för dina behov, tyvärr har jag själv ingen erfarenhet av den. Själv har jag denna http://www.scandinavianphoto.se/product/item.asp?itemid=26561 som jag är mycket nöjd med. Ska du en kamera för att enbart visa bilder i en dator så räcker 2 Mpixel. Jag har lämnat in bilder till fotolabb för A4 förstoring med mycket gott resultat. Fördelar med Sonyn kan jag säga är suveräna batterier. De räcker hur länge som helst på en laddning.

 

Andersson

 

Fel länk men nu är det rättat.

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

[inlägget ändrat 2003-02-03 09:15:55 av Andersson_]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att kolla om kameran är kompatibel med Windows XP. Kanske är alla det nu för tiden men om inte så kan du få problem med att tanka över bilderna i framtiden (om du kör eller kommer att köra XP naturligtvis).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tackar för detta, har beställt en sådan jag pratade om .. pratade med en annan som tyckte den verkade vara bra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...