Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webradio sliter på datorn?


lindh

Rekommendera Poster

Hej!

 

Mina arbetsledare på SJ säger att vi absolut inte får använda PC-datorerna till att spela musik i, eftersom det "sliter på hårddisken" hmmm

 

Det tvivlar jag på!

 

Kan det ge negativa konsekvenser om man gör det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att det sliter kanske är att ta i, (ja man kan se det på lite olika sett men, näe) men att det med största sannolikhet är illegalt och ni kasnke annvänder sj´s internetkapacitet är några andra. (om du med musik med menar .mp3 filer)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Att spela musik "sliter" inte hårddisken mer än ordbehandling i Word.

 

Han kanske menade att musik (mp3) tar upp plats på hårddisken, och datorerna kanske är utrustade med hårdiskar "små" hårddiskar.

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nopp, vi sitter inte å laddar MP3,utan använder oss av "toms radio", eller Sprays radio.

---å det skadar datorerna enl SJ.....hmm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen är han helt ute och cyklar och inte kan något om datorer, eller så försöker han lura i er detta för att spara på bandbredden.

 

När webradio spelas upp, så har jag mycket svårt att tro att hårdisken används överhuvudtaget eftersom informationen endast bör mellanlagras i datorns RAM minne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Kan det ge negativa konsekvenser om man gör det?

 

Nej. Du kan be din arbetsledare skriva till thomas.tydal@sj.se om han/hon har några frågor om datorer så kan jag svara på dem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det bandbredden man är bekymmrade över !

Om alla på SJ sitter och streamar radio, så lär det inte bli mycket kvar till övrig verksamhet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...