Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stjäla kod


janosh

Rekommendera Poster

Jag e ny på detta området. Men jag undrar om någon kan stjäla den kod jag skriver på en hemsida? Jag vet att det inte går att ta show source och sen se koden. Men går det på något annat sätt? och i så fall hur skyddar jag min kod??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att sno din kod måste man kunna logga in på servern och kopiera filerna därifrån.

 

Om du har dom på ett webhotell och kör upp dina filer med ftp måste man kunna ditt namn/lösen för att se koden..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej som default kan ingen se surfar in på din sida se din ASP-kod.

 

Jag skall dock inte säga att man inte kan, för rätt som det är så hittar någon en bugg som man kan använda (någon som kommer ihäg $DATA$).

 

dock är det så att alla som har fysik tillgång till dina filer kan se din kod. (typ administrator på webhotellet). Det finns en kodare som MS har släppt som skall "krypter" din kod så ingen kan se den. Tyvärr är denna lösning inte ett dugg säker, då det redan i dag är vida känt hur man skall göra för att "avkryptera" koden.

 

Så det enda sättet som du säkert kan "gömma" din kod från någon är att skapa komponenter som du kompilerar och kallar på ifrån din kod.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Jag är inte kaxig, jag är bara så jävla bäst...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...