Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Tomas Tydal siktad i Nkpg

Starre

Recommended Posts

Hehe! Såg Tomas Tydal i Norrköping i går kväll! Klockan var väl ungefär 17:30. Fler som har sett honom IRL?

PS. Det är jobbigt att sitta vid en skärm med en frekvens på 60Hz! DS.

> Såg Tomas Tydal i Norrköping i går kväll! Klockan

> var väl ungefär 17:30.

Skumt, jag var också i Norrköping igår vid den tiden. Var såg du honom nånstans?

På Centralstationen. Först gick du från tåget jag antar att du hade kört, sedan gick du och handlade i butiken alldeles intill. Har för mig att du gick in på i stationsbyggnaden igen. :)

Han har väl varit med på tv angående dom där idiotiska piratskydden på cd-skivor som orsakar problem...?!

Jo, jag och konduktören gick till Pressbyrån eftersom Järnvägskafeet dessvärre hade stängt så dags en lördag. Sedan gick vi mycket riktigt tillbaka in på stationshuset och upp till "våra" lokaler på övervåningen. Fast på vägen dit blev vi uppehållna av en kvinna vid förvaringsboxarna. Hon saknade växel så jag och konduktören hjälpte henne med det. Just ja, bra att du påminde mig. Det gick ju inte riktigt jämnt ut, så jag är ju skyldig konduktören en femma...

Nåja, 18:35 for jag vidare med tåget mot Västerås. I Katrineholm gick jag ut på plattformen för att se om några resenärer undrade något (vi hade tio minuters uppehåll i Katrineholm). Väl där träffade jag på fyra personer som skulle in till Norrköping och festa. Tyvärr stod de vid fel spår (de sa att det var felskyltat, men jag hade ingen möjlighet att kolla) och missade därför sista tåget till Norrköping. Jag tyckte synd om dem men kunde inte göra så mycket eftersom tåget redan gått. Men när jag klivit på mitt tåg igen och började berätta för konduktören vad som hänt kom hon ju på att hon hade taxikvitton... Så vi sprang ut till sällskapet och berättade att vi kunde ordna taxi. De blev väldigt glada. Så glada att en av tjejerna kramade mig. Och sånt hör faktiskt till ovanligheterna, även om jag brukar vara snäll. Medan konduktören skrev på kvittot ringde jag och beställde taxin åt dem. Jag hoppas de fick en trevlig kväll. En annan fick ju stiga upp redan sju i morse för att börja ännu en dag på jobbet.

Lena Marie skrev:

Hörru TT

Hur vet du att det var han - har du sett någe foto någonstans?? :)

Antar att inlägget var menat till mig :) Jo, jag har sett Tomas på TV (ett reportage på Kulturnyheterna)så jag kände igen honom.

TT skrev:

. Fast på vägen dit blev vi uppehållna av en kvinna vid förvaringsboxarna. Hon saknade växel så jag och konduktören hjälpte henne med det.

Okej. Jag undrade lite vem mannen där var. Men nu vet man det också. Lär du känna konduktörerna du träffar? Måste vara ganska många?!:)

Starre

Nä det var menat till Tydals första inlägg:

"Skumt, jag var också i Norrköping igår vid den tiden. Var såg du honom nånstans?"

:-) Lena Marie

Ska vi börja lista alla TydalSightings eller? Får lista en sida med alla tydalspots isf.. lägg upp 1xVästerås (sträcka tåg->stationshus) och 1xEskilstuna (inuti tåg) från min sida isf ;p

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

> Kör han aldrig till Sala eller Stockholm ?

Jo, Sala ska jag till idag. Klockan 07:07 och 08:45 kommer jag att vara där. Stockholm blir det på fredag.

> Jag undrade lite vem mannen där var.

Mannen? Jag hade en kvinnlig konduktör med mig.

> Lär du känna konduktörerna du träffar?

Jo, det blir ju så när man jobbar tillsammans.

> Måste vara ganska många?!

Ja, det är ju inte bara konduktörerna som jobbar i Västerås man åker med utan även Stockholm, Hallsberg, Eskilstuna och Uppsala.

Du får se till att skaffa en skylt å hänga på förardörren så man vet när du kör tåget juh!

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...