Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blå!


Kristianstad

Rekommendera Poster

Hej!

För en månad sedan började mitt ansikte bli en blandning av ljus svart och ljus blå i en linje från näsborrarna och ner till hakan. Jag tror att det kan ha varit i samband med min första användning av en "riktig" rakapparat. Men det var en och en halv vecka sedan jag använde en sådan sist och fenomenet är fortfarande.

 

Jag har då jag var mindre haft känslig hud och kunde inte använda vanlig tvål etc., men nuförtiden har jag inte problem så ofta.

 

Det märkliga inträffar bara ibland. Oftast ser jag precis ut som vanligt, men ibland (några utspridda tider på dygnet) ser det fruktansvärt ut. Ibland i skolan och då är det ju inte så kul då folk tittar på mig.

 

Igårkväll vid halv-tolv-tiden upptäckte min mor att det även spritt sig i nacken och under ögonen. Det gick alltså från näsborrarna och ner till hakan och plus i en 2-3 centimeters linje under örat och runt nacken. Jag klippte mig visserligen för en vecka sedan och då tog hon lite i nacken, men det görs ju ofta och jag har aldrig haft besvär med det innan, så det känns ju lite långsökt. I vissa vinklar, bl.a. i profil såg det riktigt fruktansvärt ut - jag hade inte kunnat gått ut. Folk hade blivit rädda för mig! Vi tänkte nästan åka till akuten, men vi ångade oss.

 

Nu på morgonen ser jag ut som vanligt, men jag fruktar att det snart kommer igen.

 

Vad i allsindar kan det vara för något? Någon som upplevt något liknande? Bör jag uppsöka läkare?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch då, du har nog råkat ut för Microsoftsjukan, eller mer känt som BFOD (Blue Face Of Death) ;-)

 

Skämt åsido, ja, jag skulle springa hela vägen till sjukhuset om jag såg ut så!

 

C:\>Seb_

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att du ska uppsöka en hudläkare, lika bra att lyssna med proffsen först, eller hur. jag antar att du måste få en remiss till en hudmottagning från din husläkare. så vårdcentralen är anhalt 1 mao. på eforum kommer folk troligen bara att råda dig att kleta kylpasta i fejan, kanske att montera en pabst på brillorna ;)

d där m att huden tonar i mörkt skulle kunna vara nån form av infektion/förgiftning .. du kanske har för känslig hy för rakapparat ? annars tar det några rakningar innan huden vant sig, jag tycker förövrigt att braun är "bra" på att skinnflå. philips är mkt skonsammare. rakhyvel är juh skonsammast förstås, bara att man bör vara halvvaken när man använder den ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristoffer!

 

Låter inte bra, kontakta läkare eller vårdcentral så fort du kan så du får ett svar!

 

Lena Marie: Bra länkar!

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

[inlägget ändrat 2003-02-02 14:08:01 av Radiogogo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=)

 

Annars verkar ju det här sophieprojektet rätt spännande. För mig som är tvärtom (problem med att jag alltid vill vara i centrum =) ) så verkar det rätt intressant.

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa!

 

Förlåt att jag inte skrivit förrän nu. Jag glömde bort att jag startade denna tråd.

 

Vi tänkte beställa tid till doktorn, men min mor gick förbi mitt rum då jag var mitt uppe att programmera. Då ser hon att jag håller i mitt halsband och drar det upp vid ansiktet. Där fann vi lösningen! Tydligen har jag gjort detta utan att veta om det och det har alltså blivit ett blåmärke. Mycket märkligt. Men nu har jag tagit av halsbandet och det blåa är borta.

 

Jag vill tacka samtliga i denna tråd för hjälpen!

 

Ha det bra!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ;o)

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, det påminner mig om den här historien (från cafe.se:s humoravdelning, men den verkar vara borttagen nu...):

 

 

 

”Vad är det för fel på mig doktorn”, säger patienten. ”Min pung har blivit helt blå. Du måste hjälpa mig.”

Efter att ha undersökt honom, drar läkaren slutsatsen att testiklarna måste avlägsnas, annars kommer patienten att dö.

”Är du galen människa!”, utbrister patienten. ”Det kan jag inte acceptera!”

”Vill du dö istället?”, frågar läkaren. Patienten inser då problematiken och låter sig opereras av läkaren.

Två veckor efter operationen är patienten tillbaks på sjukhuset. ”Doktorn, jag vet inte riktigt hur jag ska säga det här, men nu har min penis också blivit blå”.

Läkaren utför en grundlig undersökning och kommer fram till samma slutsats som förra gången: Om patienten ska överleva måste penis bort.

Nu bryter mannen ihop. ”Hur ska jag kunna urinera utan penis”, kvider han.

”Lugn, jag installerar ett litet plaströr,” säger doktorn. ”För du vill väl inte dö, eller hur?”

Mannen får sin penis bortopererad och allt är bra en tid. Men två veckor senare är han tillbaka på doktorns undersökningsbrits. ”Doktorn, även plaströret har blivit blått! Vad fasen är det med mig?”

”Nja, nu blir jag lite osäker. Men vänta ett tag”, utbrister han plötsligt. ”Brukar du ha jeans på dig?”

 

 

=)

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-10 23:23:26 av Tobbe14]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...