Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lundalänken


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Någon som känner till den nya Lundalänken i Lund? Ett 173 miljoners, projekt som invigdes för en vecka sedan. En 10 km snabbväg för bussen från centrala Lund ut till S Sandby via Lasarettet, LTH och Sony-Ericsson. Mesta delen av vägen är bussgata (delvis med räcke på båda sidor) och endast avsett för buss.

 

Vad händer var och varannan dag då jag kommer ångande i bussgatan med bussen? Jo, är det inte gamla kärringar som är ute och promenerar med sina stavar i bussgatan så är det joggare som springer med Walkman åt samma håll som jag kör fullständigt ovetande om att dom har en buss i hög fart bakom sig! Är folk inte kloka? Härom kvällen i mörkret fick en kille kasta sig ut över räcket för att inte bli mos under bussen!

 

För att inte tala om alla hundägare. Va skönt tänker dom! En väg bara för oss hundägare. Här kommer väl aldrig någonting? Vad dom inte vet är att jag kommer med en försenad buss i hög fart precis när dom är på en sträcka med räcken på båda sidor! Gissa om husse får fart på benen, husse springer fortare än hunden för att komma förbi räckena och ut i åkern!

 

Ville bara säga detta.

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AHA...Speed 3?

"Get ready for rush hour South Style"

Starring Bo Inforest.

Coming to a street near you

 

Säg till om du ser, ( inte träffar ), Sandra Bullock

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

[inlägget ändrat 2003-02-01 23:09:12 av Radiogogo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...