Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Duron på ett A7V?


MS______

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hade tänkt att köpa en 1.2- eller en 1.3GHz Duron-processor till mitt ASUS A7V-moderkort. Men läste på datorbutikens hemsida att man inte kunde ha en Duron-processor som är snabbare än 1GHz på ett moderkort som har VIA KT133 chipset, och mitt A7V-moderkort har just de chipset.

Men är detta något som stämmer? Är det någon som vet eller har provat detta???

 

/schilken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att jag haft en Duron 1.2Ghz i just ett Asus A7V133-C, var inga problem.

 

Du får väl titta på Asus hemsida, tyvärr brukar moderkorts tillverkarna vara dåliga på att uppdatera sina cpu listor, ofta står det bara det som fanns när kortet först släpptes.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asus har en utmärkt hemsida och under Support finns valet CPU Support of MB. Välj ditt moderkort och du får fram alla varianter kortet klarar och vilket PCB och BIOS version du behöver.

 

För A7V krävs minst PCB 1.05 och BIOS 1008 för Duron 1000MHZ-1300MHz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

A7V-133 är ett annat kort än A7V. Jag kör XP2100+ på mitt gamla A7V-133.(kt133a) Helt utan några som helst problem.

 

A7V (med kt133-kretsar)går säkerligen att ha snabbare duron än 1GHz. Möjligen (antagligen) behövs en bios-uppgrad. Finns på www.asus.com

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är möjligt med en sån Duron på ditt moderkort så är det väl bättre att sätta i en AMD XP - det ger avsevärt mycket mer prestanda!

Inte nån större skillnad i pris heller!

 

/F2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att använda en XP CPU på A7V för det krävs KT133a-chip. Den snabbaste CPUn som fungerar är Duron 1300MHz eller Athlon 1400MHz (200MHz FSB) om man har rätt PCB version då givetvis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...