Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken Linux-distrobutin är lättast att använda?


Stefan R

Rekommendera Poster

Det är bara att prova nån.. Det är ju inte direkt något livslångt engagemang du förbinder dig till. Själv har jag provat (i ordning), SuSe, FreeBSD (ok inte linux, men fritt), RedHat (flera versioner), Debian. FreeBSD och Debian är det jag till slut fastnade för.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, visst e de "bara" att prova, menb jag har ADSL och vill därför inte ladda ner flera olika. därför undrar jag om det finns nån bra internet sida

/Stefan R

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju titta på distrowatch.com, men jag vet inte om man blir så mycket klokare på den... Hur som helst: Det finns inget svar! Det finns inte EN ultimat distribution. Det är för och nackdelar med dem alla!

 

En liten räkneövning: Det går att tanka ner en rätt komplett Debian-distribution på ca 500Mb (installation via ftp). Om du har 512Kbit/s (vilket bör ge ca 50Kb/s), så tar det ca 3 timmar att installera, om jag räknat rätt. Det är väl inte så farligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, jag har förstått at det inte finns nån ultimat distribution. men jag tänkte bara att det kanska fanns någon som kunde tipsa om den distribution som kräver minsta möjliga kunskap om linux. det stämmer att det borde ta ca 3 timmar att laddaner ca 500 Mb. tack för den hjälp jag hittils fått och kom gärna med mera förslag på lätanvända distributioner. :)

/Stefan R

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...