Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP -> 98


aromata

Rekommendera Poster

Har införskaffat en Acer Aspire 1300 med XP home.

Det visar sig att min kamera och skrivare inte är kompatibla med XP. Funderar därför att byta till W 98.

Kan jag göra detta utan problem? Min processor är en AMD Athlon XP - betyder det att den är speciellt anpassad för XP och att jag får problem med W 98?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Min processor är en AMD Athlon XP - betyder det att den är speciellt anpassad för XP och att jag får problem med W 98?

 

Jupp, den är speciellt tillverkad för att kunna fungera med XP. Jag körde Windows98SE med min XP Athlon ett halvår utan problem. Så det ska ska säkert kunna fungera för dig med.

 

Det visar sig att min kamera och skrivare inte är kompatibla med XP. Funderar därför att byta till W 98. Kan jag göra detta utan problem?

 

Kan du säkert göra utan problem, men det blir strul om hårddisken är konverterad till NTFS-format. Detta går att ta bort, men kommer inte ihåg hur. Windows98 kan inte skriva och läsa NTFS utan måste ha FAT.

 

Ett annat problem är att Windows98 service och uppdateringar försvinner till våren och sommaren. Du kommer med andra ord få problem när du ska uppdatera operativsystemet.

 

Om jag vore dig skulle jag söka drivrutiner till dina prylar som inte fungerar under XP. Drivrutiner som är skrivna för XP.

 

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutiner finns inte och kommer ej heller att tas fram är budskapet.

 

Mycket dålig kundservice. Väljer andra tillverkare i framtiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...