Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

JÄVLA PHOTOSHOP!!!


Henkuttt

Rekommendera Poster

Jag har inte varit hemma på ett tag, men nu när jag kommit hem till min lilla dator så är det nåt knas med photoshop.

 

När jag exempelvis väljer att kladda med röd färg, blir den grå. Den är grå i paletten också. Sen om jag markerar något så går det inte att radera, eller klippa ut. Det saknas en sån där pensel bredvid ögat där man väljer lager. Det måste vara ett av felen.

 

Det finns ju någon fil man kan radera så att photoshop blir som det är vid installation. den filen hittar jag inte. eftersom jag inte vet vad den heter.

 

Sen ett annat problem som dykt upp medans jag varit borta är att någon fått för sig att ha avrundade skärmteckesnitt. GANSKA jobbigt. Var ändrar man det?

 

MEN FRAMFÖRALLT VILL JAG HAR HJÄLP MED PHOTOSHOP!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kan inte hjälpa dig men om du slutar att skrika ut svordomar så får du kanske hjälp...

 

Det är två och en halv timme sen du skrev inlägget så någon borde ha hjälp dig vid det här laget.

 

Lycka till med ditt Photoshop!

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Claes Persson

Kontrollera vilket format du skapar bilderna i - skapar du ett nytt dokument och väljer t.ex. Bitmap eller Grayscale under Mode så får du effekten med färgerna som du nämner.

 

Ändra det till RGB istället, så bör du få tillbaka färgerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Jag kan inte hjälpa dig men om du slutar att skrika ut svordomar så får du kanske hjälp...

Precis, onödigt att svära. Ditt problem var ju ganska enkelt faktiskt... Gör bara som Claes säger och ge honom en poäng sen =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Fredrik Andersson

Ja det är ju inte svårare, att du inte kan radera måste vara något fel du gör, det är inte alltid datorn som är fel på, oftast är det människan, vi människor gör lätt misstag. Vilket led till att vi skyller på datorn.

Och till nästa gång, svär inte, och var trevligare, då får du oxå trevligare och bättre svar. tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...