Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Växlingsfil


danwan

Rekommendera Poster

Jag har två hårddiskar i datorn som vardera är partionerade i två delar. (C,D och H,I). Som det ser ut nu så har jag inställt på: ingen växlingsfil på C,D och I disken samt storleken bestäms av Windows på H-disken. Är dessa inställnngar bra??? Jag tycker att datorn går segt lite då och då när lite tyngre program körs.

 

/danwan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Växlingsfilen kan du bara ha på en hd. (Rätta mig någon om jag har fel). Varför inte låta Windows sköta det? Så gör jag.

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flytta din fil från din system disk till nån anna....och låt storleken vara 1,5 ggr ditt ram och sen sätter du samma storlek på max..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det verkligen vara nödvändigt att ställa in en massa med växlingsfilen. Flytta den till icke systemdisk tycker jag dock verkar vettigt.

 

Jag med mina 256 i ram har då jag haft en hel hög program igång fått meddelandet att Windows ökar nu storleken på växlingsfilen och då har det gjorts. Jag menar att Windows sköter det själv.

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa prestanda får du med att lägga växlingafilen på en fysisk-enhet där oset inte finns om du har två diskar.

Skapa en (ej två) "fast" växlingsfil, med storleken 1,5 - 2 gånger den mägnd minne du har i datorn.

Detta gör du med att ange min och max värde för växlingafilen till samma storlek.

Hur stor skilnaden blir (upplevd) beror på hur mycket minne du har. Lite minne stor skilnad, mycket minne liten skilnad.

 

Ps disken där du lägger filen ska vara defragmenterad innan du lägger filen där.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...