Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjäääääälp mej snälla!


Skog.nu

Rekommendera Poster

Hur gör man så att det bara går att ha ett visst antal tecken på en rad och det byter rad när det blir för mycket i HTML?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Blir nog svårt att göra i HTML, får nog använda ASP eller PHP.

 

Jag antar att du även vill bryta typ: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

 

Jag tror ej att det går i HTML....

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde en html-editor en gång som vid varje enter-tryckning generarade <BR> d.v.s en radbrytning i koden, så visst går det, visserligen inte antal givna tecken. Minns tyvärr inte vad den hette. Sorry!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej inte med html.

 

och då antar jag att din text som ska visas på något sätt är dynamisk. annars kan du ju bara skriva <br> efter X antal tecken

 

du kan göra det med javascript men jag tycker man kommer ganska långt med att hålla sig tabeller

 

om du stoppar in din text i en tabell som du ställer storleken på. Så kommer texten att byta rad. Inte efter X antal tecken men endå!

 

<table width="200">

<td>...text...</td>

</table>

 

En liten nackdel är dock som du se på Jimmies inlägg att om ett ord blir Låååångt så pressar det ut din tabell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Man kan lösa det med CSS enl. nedan, men det funkar sannolikt bara i Explorer...

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=231118#231212

 

(Det kanske vore något för Eforum, f.ö... ;)

 

/ Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hmm jag har oxå problem med den där skiten :( tycker det är ass jobbigt buhaha men ingenting att göra åt kanske

 

[inlägget ändrat 2005-02-19 21:20:00 av Robboy]

[inlägget ändrat 2005-02-19 21:20:22 av Robboy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...