Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Virus?

Simgrodan

Recommended Posts

Jag var ute och surfade häromdagen och då laddades ett program ner till min dator. Programet lägger till en ny sida innan min startsida i Internet Explorer så att det öppnas en meny nere i fönstret. Jag kan ta bort sidan som läggs till men den kommer tillbaka när jag startar om den. Dessutom har det lagts till ett program som heter MusicSearch. Det lades till ikoner på skrivbordet, och favoriter. Jag kan inte få bort det, Adaware och Norton märker inget och jag vet inget annat sätt att ta bort det. Snälla nån hjälp mig.

//Mathias

Förstår jag dig rätt om du har fått en ny startsida, som du inte vill ha? Om inte, ignorera nedanstående.

För att ändra detta får du öppna register-editorn. Har du aldrig gjort detta förut så skriv regedit i Kör i start-menyn. Samtidigt uppmanar jag dig till försiktighet och ev. ta registerbackup innan du gör någon ändring. Minsta lilla fel och systemet kan bli obrukbart.

När du öppnat registret så är detta sökvägen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Klicka på + tecknen ändra fram till Internet Explorer. Sedan klickar du på Main och då ser du i högra delen av fönstret Start page. Där ska du se adressen som du vill bli av med. Dubbelklicka på Start page och sedan kan du ta bort adressen under rubriken Data. Samtidigt kan du skriva dit den adress du i fortsättningen vill ha som startsida.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...