Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AMD K6-2


Lars Forslin

Rekommendera Poster

Lars Forslin

Ska försöka hitta en budgetdator åt morsan som ändå ska gå att köra lite spel på (för barnbarnen). Har kollat runt och funnit att man kan få en IBM med 17" skärm och allt ruskigt billigt (7300:- inkl moms) om man köper en med AMD K6-2 450 MHz. Är den processorn O.K. till det priset eller ska man glömma den och istället köpa något med Celeron för minst 3000:- till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

Är 7300:- billigt???

 

Det beror på övrig konfiguration förstås, men med en 17" skärm så verkar det helt okej...

 

Det är definitivt INTE värt 3000:- till för en celeron, med samma konf. i övrigt.

 

Däremot tror jag nog att man kan hitta celeron eller PII datorer med samma/bättre prestanda något billigare. Men det var ju det där med skärmen. Och så mycket billigare blir det nog inte.

 

Det verkar i vilket fall som helst vara ett bra köt, se till att du får support bara, eller om du är mycket kunnig själv om inte din mor har datorvana...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Forslin

Hej!

Jag tyckte det verkade billigt med tanke på att du får med 64 Mb RAM, 4 Gb Hd, 8 Mb grafik, Infinity högt., Win 98, Lotus Millennium Suite,Internt modem... Jag har inte hittat några andra kompletta paket i den prisklassen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

Tja som jag sa det verkar vara ett ok köp. 4Gb HD samt 8MB grafikkort ger ju inte intryck av att man skall spela 3d spel, men det var ju inte vad du var ute efter!??!

 

Min dator kostade 6500:- med celeron 466, 64Mb ram, 18 GB hd, viper 770 32MB grafikkort, låda, internt modem, SB live 1024 player, Abit moderkort.

 

Men då hade jag redan en 17" skärm så totalt blir det väl: 8500:- ungefär.

 

Men då ingick inga programvaror eller support förstås...

 

Så det verkar väl vara ett hyfsat pris du fått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...