Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spoolsv.exe fel


Anp

Rekommendera Poster

Emellanåt drabbas användarna av konstanta hängningar i samband med att man försöker skriva ut.

Windows 2000 med Novell Client 4.83 SP1.

 

Det finns en patch från Novell som rättar till det här problemet, men jag funderar på varför bara vissa drabbas. Den avser klientversioner upp till 4.80.

Patchen är inte inlagd i ghosten. Kör samma ghostfil på två likadana maskiner, och ändå drabbas bara den ena användaren efter ett litet tag.

 

Patchen har nr 253829 och ersätter nwws2nds.dll. Trots att den har äldre datum än filen som redan ligger där så hjälper den mot hängningarna.

Tänkte att buggen var fixad i klientversioner efter 4.80 men det verkar den ju inte vara..

 

Missar jag nåt här eller varför uppstår problemet bara hos vissa, och varför hjälper en äldre fil, och varför är inte buggen fixad i senaste Novellklienten?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hej Anp

 

Jag skulle göra ett supportärende hos Novell om jag vore dig, men det kanske du redan gjort. Är maskinerna verkligen 100% identiska, inklusive firmware? Ghost är lite känsligt för hårdvaruskillnader. Men vilken tur att du hittade en patch som löste problemet för dig!

 

Mvh Eric Bos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...