Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högtalare???


MS______

Rekommendera Poster

Hej!

 

Sitter med Creative DTT2200 och ett Soundblaster Live 1024. Tycker dock att basen inte är så övertygande bra... speciellt inte när det är djup bas och man spelar lite högre. Då är basen rent utav kass, den pallar hellt enkelt inte med den djupa basen. Och skulle väl tro att det är subben som är dålig och inte ljudkortet...

 

Hade tänkt att köpa nya högtalare när jag köper ny dator och undrar då vad jag ska köpa? Någon som har något tips på ett bra 5.1 eller 6.1 system. Hade tänkt att köpa ett Creative SoundBlaster Audigy2 ljudkort också.

 

/MvH: S.

[inlägget ändrat 2003-01-29 22:32:31 av Schilken]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska väl inte förvänta dig "bra" bas ur ett Soundblaster högtalarsystem..

Nya högtalare, ja, men vad närmare är du ute efter?

Till spel, musik, kvlaite, pris?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högtalarna kommer väl mest användas för att lyssna på musik och film, men blir nog en del spelande också. Men det viktigaste är att musiken och filmerna låter bra. Pris... ja, upp till 2000kr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..då tror jag inte 2000 räcker särskilt långt.. kanske till en front eller nå't :)

 

Fast ärligt, installerade Creatives 6700-system och ett audigy2 i ett konferensrum (för powerpointpresentationer ni vet ;) på runt 30kvm -

 

Jag blev rätt chockerad när jag provspelade, kan beror på rummets sköna rektangelform, men det lät otroligt bra för ett system för dryga tusenlappen - väckte nog hela femvåningsfastigheten till liv den kvällen... måste varit gynsamma proportioner och akustik i rummet, men maffigt var det - nästan så jag började ifrågasätta hemmabioljudanläggningen för nästan 10kkr. Ska nog köra med ovanstående om det ska bli sekundär hemmabio i sovrummet oxå :)

 

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=28266&t=865&l=2&AvdID=1&CatID=11&GrpID=2&s=pl

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog satsa på ett system typ det wey föreslog och en "riktig" sub (finns på siba från ca 2500)

och behålla ljudkortet.

(för det var väl basen som du tyckte var största problemet?)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...