Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp!


lieyo

Rekommendera Poster

Hej! Hur tar jag reda på vad jag har för AGP port (2x eller 4x)?

När jag nu ändå är här undrar jag även vad det är för speciellt med ett grafikkort som man namngivit med MX?

 

Tack på förhand :)

 

Jennie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nu ändå är här undrar jag även vad det är för speciellt med ett grafikkort som man namngivit med MX?

 

Att det är lite sämre...;)

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller i fallet med Geforce 4 MX - myyyyycket sämre och inte ens samma kretsgeneration :)

 

Angående din första fråga, det enklaste är att slå upp moderkortet på tillverkarens hemsida och utläsa specifikationerna där - alternativt i handboken om du fick en sådan med.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-01-29 23:11:22 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Eller i fallet med Geforce 4 MX - myyyyycket sämre och inte ens samma kretsgeneration :)"

 

GF4MX bättre än gf2, sämmre än gf3 gf4.

Å andra sidan så kräver man inte topprestanda i spel funkar de bra. GF4MX alltså

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag menade alltså vad monikern "MX" gjorde för ett kort, å då antog jag kort som i övrigt hette samma sak... å ett GF4 jäntemot ett GF4MX måste väl ändå på något vis skiljas åt med att MX-versionen är myyyyycket sämre? :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-01-29 23:31:17 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte så att från början så sattes namnet MX som en förkortning för Multi (eller var det Multiple?) eXtensions?

Alltså att det var/är möjligt att koppla in flera monitorer (läs Bildskärm och TV som ex.).

 

/f2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det fanns/finns ju GF2MX som inte har TV-ut eller flerskärmsstöd.

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant så sant, men det var väl på snikvarianterna om jag inte minns fel. Tanken från början var ändå att det skulle vara möjligt att koppla in flera "skärmar" - tror jag - rätta mig gärna om jag har fel!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marknadsföring kallas det, först en positivt laddad bokstavskombination, sen kränger man snikkort med det namnet typ: TNT2-TNT2 m64, GF4-GF4MX...eller nåt.:)

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...