Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trög avstängning


Johan A.

Rekommendera Poster

På senare tid har har en av mina fristående Win2000-maskiner blivit väldigt seg att stänga av. Det enda jag kan hitta är följande i eventviewer:

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: Userenv

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 1000

Datum: 2003-01-28

Tid: 20:02:54

Användare: NT INSTANS\SYSTEM

Dator: HOME-TD7

Beskrivning:

Det går inte att ta bort din registerfil från minnet. Om du har en central profil

kommer inställningarna inte att replikeras. Kontakta administratören.

 

DETALJERAD INFORMATION - Åtkomst nekad. , build-nummer ((2195)).

Vad kan man göra åt detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Karlsson

Är det samma problem som denna tråd handlar om så är det en uppdatering som spökar. Vad det hela handlar om är att för att rätta en inställning så slås en funktion på i windows 2000 av hotfixen Q329170 som i standard installisationen ej används. Ett förslag har varit att ta bort uppdateringen eller inte installera den så försvinner timeout problemet. Då du inte använder funktionen i normal fall så blir inte kommunikationen säkrare för det utan den väntar bara på svar tills den går i timeout. Själv så lät jag den vara installerad då den hela tiden dyker upp i windows update.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=379646

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=380145

 

http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms02-070.asp

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-29 13:42:25 av Martin Karlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkade som det var Q329170 som spökade. Har tagit bort den nu och det går snabbare. Tack för hjälpen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har också ett problem med denna patch. Dock av anna karaktär. Datorn hängde sig när jag försökte skriva ut på en nätverksskrivarna. En avinstallation rättade til det igen. Märkligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...