Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP Pavilion 453.se


markuslar

Rekommendera Poster

Har precis formaterat en HP pavilion 453.se och lagt på XP pro med alla SP och uppdateringar men den hittar inte drivrutiner till moderkortets inbyggda prylar. Saknar drivrutiner för SM-busstyrenhet, Ethernet-styrenhet och 2 st ljudstyrenhet för multimedia. Någon som vet var man kan hitta dessa? De finns inte på Hp:s hemsida och jag har ingen recoveryskiva att leta på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske på den återställningspartition som man ska utnyttja vid ominstallation....

 

Men denna går ju ej att läsa ifrån på normalt vis, då den är skyddad enligt specifikationer från Microsoft.

 

Kanske jag har fel, men jag ser nog bara ett sätt att få tag på erfordeliga filer:

 

Ta kontakt med HPs kundtjänst...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några åsikter till denna tråd.

 

Trodde faktikst att HP skulle distribuera sina drivrutiner via webben. Varför gör de inte det? Normalt sett skickar moderkortstillverkare med en CD med nödvändiga drivrutiner eller så går senaste upplagan att hämta via webben. Varför gör inte en stor Pc-tillverkare som HP det?

 

Jag letade på HPs hemsida efter drivrutiner för dels min HP (753.se) och dels den som frågeställaren har - men hittar inga drivrutiner.

 

Nä suck, vilka problem jag kommer att få den dagen jag inte längre vill ha det förskeppade operativsystemet längre. Om det nu stämmer, det som frågeställaren beskriver, att XP inte själv har de dirvrutiner som krävs.

 

Vill gärna höra hur detta löses, men som sagt, ser ingen anledning till att HPs kundtjänst inet skulle kunna lösa detta.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag tycker också att det är skumt... Deras ursäkt är att 453.se är såpass ny så de ha inte lagt upp drivrutinerna än... De borde ju finnas på hemsidan i samma ögonblick som datorn släpps i handeln! Det finns ett sätt att lösa detta på och det är genom att boota från recovery-partitionen och installera om datorn med orginalkonfigurationen och sedan lägga på det operativet man vill ha ovanpå men jag har inga bra erfarenheter med uppgradering av operativ så därför vill jag inte göra detta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har slltså fått ett svar från dem?

 

Du borde kunn akräva av dem att de letar rätt på de filer som behövs och skickar dem till dig. Så svårt kan det inte vara! Datormodellen är ju i alla fall cirka tre månader gammal! Även om den inte funnits i handeln riktigt så länge, så ingick modellen i det hemdatorpaketerbjudande som jag tog del av unde hösten.

 

En uppgradering från en ren XP-home till en XP-Pro borde inte innebära några problem.

 

I princip samma operativsystem...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...