Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera dbx-filer till Outlook


Hellpig

Rekommendera Poster

Jag har tidigare vid OS-byten kopierat Outlooks DBX-filer och sedan importerat dessa till Outlook igen så att säga. Men nu så går det inte - när jag försöker importera dem så får jag ett meddelande som säger att

 

"Det finns inga meddelanden i den här mappen eller också använder ett annat program de begärda filerna. Markera en annan mapp eller försök stänga det program som använder filerna."

 

Jag har testat från CDn, testat att kopiera över från CDn till hårddisken och även att lägga DBX-filerna i samma mapp som Outlook använder - samma sak. Filerna är inte skrivskyddade och används inte av något annat program och det finns inte för mycket mail i Outlook... har testat att installera både Eudora och Pegasus men inget av dessa program klarar av att importera DBX-filer!

 

Någon som kan ge ett tips här? Eller åtminstone ett förslag på en email-klient som kan importera DBX-filer...

 

mvh

Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Först och främst så måste du mena Outlook Express. Outlook använder en annan fil med ändelsen .pst.

 

Vad har du för operativsystem nu?

 

Vad du råkat ut för är säkert att du försöker att importera en dbx-fil från en tidigare version av Outlook Express till en senare. Tex. från version 5 till version 6. Detta proplemmet fanns inte vid tidigare versioner av Outlook Express typ 4.0.

 

Ett sätt att fixa detta (vad jag vet) är att uppgradera versionen av Outlook Express med dina mail på plats för då konverteras dom automatiskt till den senaste versionen.

 

Eller installera Outlook och prova att importera dina mail till Outlook och sen till Outlook Express.

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag menar givetvis Outlook Express. Nu använder jag version 6.0 och jag bytte från XP Home -> XP pro för c:a 2 månader sedan, så jag är inte helt säker på vilken version av OE som låg på XP Home... men jag kanske kan testa ditt tips om Outlook. Tack så mycket för svaret!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...