Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dåligt webbhotell


tingberg

Rekommendera Poster

Jag skulle bara vilja varna för ett mycket dåligt webbhotell(och skriva av mig lite ilska)

Digikom Networks AB (www.digikom.net) är ett företag som erbjuder ett antal olika Webbhotelltjänster, däribland s.k. "Virtuell server" som är till för den som önskar starta ett eget webbhotell, det fungerar så att digikom sköter det tekniska och man "frontar" med sitt eget namn på webbhotellet.

Jag har hand om ett par webbplatser som ligger hos en sådan här "virtuell server" och har gjort så i över ett år.

Vistelsen hos digikom har varit allt annat än problemfri. Under förra året låg servern nere för omstart ungefär fem-sex gånger i veckan, det rörde sig inte om några längre tidsperioder men tillräckligt för att man skulle börja undra över den utlovade 99% uppetiden. Försvaret ifrån Digikom var att servern är gammal och att man dessutom inte alls tycker att den ligger nere så mycket. Nåja, nu till det som fick bägaren att rinna över.

I början av Januari i år hände någonting med digikoms uppkoppling, och trots att man säger sig ha en back-up lina gick webhotellet ner totalt, och förblev offline i över ett dygn! Detta redde dock ut sig, men i fredags var det dags igen, denna gång verkar det dock bara vara den server som mina webbplatser ligger på som har packat ihop och det fungerar fortfarande inte!! Det har alltså legat nere fredag,lördag,söndag, måndag, och still going strong, över fyra dagar!!

 

Jag förstår inte hur man kan driva ett kommersiellt, till synes seriöst webbhotell som fungerar så katastrofalt dåligt och fortfarande ha kvar några kunder överhuvudtaget. Jag menar FYRA dagar! På den tiden måste man väl ändå kunna få en webbserver att fungera, eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, med risk för att låta som ett troll, men en enkel undersökning visar att de kör IIS på Windows, så förvänta dig inte för mycket....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså?

http://uptime.netcraft.com/up/graph?mode_u=off&mode_w=on&site=www.idg.se&submit=Examine

 

Idg, som kör med Windows 2000 + IIS har en genomsnittlig upptid på 7,48 dagar för sina servrar. Det är extremt oimponerande. Man kan också utgå ifrån att sveriges största förlag för datortidningar besitter viss kunskap för att sätta upp servrar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen jösses..

 

IIS är en fullgod produkt i sig, sen kan juh usel asp, isapi, cgi och virus&maskar sänka IIS:en.

 

Moderatorer: Flytta tråden till datorkrig, tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej för att IIS och Windows kanske inte är så där jättestabilt, men att det ska ta över fyra dagar att återställa en kraschad server(förresten ligger det fortfarande nere, så snarare fem dagar =))

Och utger man sig för att ha en backuplina borde man ju kolla att den funkar...jaja

Tips på något bra webbhotell då(asp/mysql)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ Netintense? Dom kör oxå IIS, å inte tusan har dom varit nere de senaste två åren (iaf inte mer än några minuter)...

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är din server så ska väl DU se till att den funkar inte dom.

 

IIS är hur stabilt som helst om vet vad man håller på med, problem är ju att företag anställer idioter som adminer som inte ens klarar av att ladda ned patchar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om servern är instabil, ligger ner ofta så är det skit bakom tangentbordet :)

 

Inga prob å köra win 2000 xp IIS system stabilt, om man tar reda på lite om systemet först :)

Dvs skaffar sig lite kunskaper om vad som krävs för stabil drift.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju inte en aning om vad du pratar om.

 

Jag driver själv webhotell på just NT4 och med IIS4 och har sedan starten för 3 år sedan haft ett totalt stopp på 2 timmar. Det berodde på att nätverkskortet brann upp.....

 

men en enkel undersökning

 

Jag skiter i undersökningar eftersom jag känner till verkligheten.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GIVETVIS menar jag OPLANERADE stopp och lika

självklart har vi uppdaterat med samtliga patchar som är av intresse.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...