Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avaktivera Windows Messenger helt


Amandus

Rekommendera Poster

Skulle vilja avaktivera Windows messenger helt, vet att det inte är helt lätt.

Är det någon som vet hur man gör? Eller har en länk till en beskrivning så skulle jag bli mycket glad:)

 

[inlägget ändrat 2003-01-28 18:56:26 av Amandus]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta bort Windows Messenger i Lägg till/Ta bort program och Lägg till/Ta bort Windowskomponenter. Om Windows Messenger inte finns där går du till C:\Windows och inf-mappen. Där finns sysoc.inf. Leta åt

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7. Ta bort hide, men lämna kommatecknen. Då ska raden se ut så här:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Spara lämna. Sedan så dyker Windows Messenger upp i Lägg till/Ta bort Windowskomponenter i Lägg till/Ta bort program. Och då är det bara att avinstallera.

 

Om du inte ser den filen (sysoc.inf) så välj i Utforskaren Verktyg/Mappalternativ/Visning. Markera "Visa dolda filer".

 

Obs! denna beskrivning är för avinstallation av Windows Messenger.

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-28 19:01:56 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jätteenkelt, tryck på startknappen, sedan kör.. och klistra in följande rad:

 

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

 

Tryck ok åså var det klart...

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Skulle rekommendera dig att sedan söka upp Messenger i Utforskaren. Plocka bort hela programmappen - rubbet som har med det eländet att göra.

 

Messenger hänger annars kvar som ett "virus". Jag har haft ett elände för nästan varje gång jag startat datorn så har Messenger suttit i brandväggen, och viljat komma ut på internet. Trots att jag plockat bort programmet enligt Maratonmannens beskrivning.

 

Outlook blev också otroligt seg, men det löste sig när programmappen blev borttagen.

 

Ett tips bara, om du nu skulle råka ut för samma sak!

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-28 22:02:49 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag gjorde som du skrev (RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove)för att ta bort Messenger eftersom den inte vill avinstalleras i ta bort windowskomponenter trotts SP1 mm. Det kom upp ett felmeddelande men kanske är det okej. När jag tankat färdigt min uppdatering på Nero 6 med mitt 56k Modem,ska jag starta om datorn och se om det funkar.

 

Eftersom du verkar haj på detta undrar jag hur man får bort senaste MediaPlayer. Jag kör "Classic" men MP vill inte heller avinstalleras och dyker upp fast jag väljer "classic" som standardprogram till film och musik.

 

Låt oss bondläppar också få tillgång till bredband?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...