Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program som startar automatiskt


Caliber

Rekommendera Poster

jag har problem med ett program som heter Kaspersky Anti-Virus Personal.

Jag laddade ner det och installerade det, och det verkade helt ok. Men när min bror skulle starta datorn nästa gång (tidigare idag) så gick det inte. Bakgrundsbilden laddades, men inte mapparna på skrivbordet eller knapparna nere i aktivitetsfältet, och jag kunde inte göra något med musen, tangentbordet, ingenting.

 

Sen startade jag om igen, och datorn funkade efter lite slit, men inte gången därefter. Jag är ganska säker på att det har att göra med ovannämnda program.

Det startas automatiskt varje gång jag startar Windows, men finns inte i Autostart, och jag kan inte stänga av autostart av programmet i Windows.

 

kan inte heller avinstallera programmet eller ta bort mappen som programmet ligger i för att "programmet körs".

Och om jag öppnar mappen som programmet ligger i, så stängs mappen ner efter några sekunder. Väldigt skumt...

 

Så, hur hindrar jag programmet från att startas?

 

Hoppas ni svarar snart, för det är ganska jobbigt..

 

MVH // Caliber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv msconfig i Kör. Där har du en flik som heter Autostart och kan välja bort vilka program som inte ska autostarta.

För att denna ändring ska gälla så får du starta om din dator. Efter omstarten får du upp ett fönster om att du valt att göra en selektiv start. Bocka i rutan långt ner till vänster och sedan OK, så slipper du detta fönster efter nästa omstart. Och den ändring du gjort bibehålles.

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-28 18:46:56 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...