Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddiskfläkt


dune

Rekommendera Poster

I dagarna gjorde jag ett besök på Clas Ohlsson för att handla lite kablar osv. Då sprang jag på en hårddiskfläkt där. Sedan jag installerade fläkten tillsammans med min 120 gb-hdd har filsystemet hittat dåliga block två gånger. Båda gångerna har jag kört e2fsck som säger att det reprarerat felet. Jag vill innan jag kör igång disken igen bara höra efter om det är någon som har varit med om något liknande. Att det skulle vara fläktens fel. Jag har inte haft några problem med disken sedan tidigare.

 

 

.dune.

==============

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle förvåna mig om felet beror på fläkten. Fläktar sätter man in i datorn pga att man vill få ner temp. och förlänga livslängden på grejorna. Så att det skulle vara fläkten som gjort sönder nåt i datorn.....nääää.

 

 

//Robert

___________________________________

Det är inte lätt när det är svårt:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att det skulle vara fläkten som gjort sönder nåt i datorn.....nääää.

 

Jag funderade på om fläkten skapar ett magnetfält eller något sådant... skumt. :)

 

Kanske skall skicka disken på retur till WD istället :D

 

 

.dune.

==============

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sprang jag på en hårddiskfläkt där. Sedan jag installerade fläkten tillsammans med min 120 gb-hdd har filsystemet hittat dåliga block två gånger.
Syftar du på CoolDriven? Har en sån själv och min IBM 120GXP 80Gb trivs fint i den, inga direkta problem. Mitt problem var att den väsnades lite väl mycket.. Men kopplar man om kablarna lite i kontakten får man ner fläkten i 7V och då blir den mycket behagligare, och bibehåller kylförmågan ganska bra. :)

 

-Nojskillär, som saknar sin signatur

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, nä de va ingen sån jag köpte. Detta är en annan modell, men den borde inte inverka på hårddiskens prestanda eller funktionalitet.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...