Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nedkoppling vid inaktivitet


Jan Videren

Rekommendera Poster

Jag vill att min anslutning ska koppla ner när jag glömmer att koppa ner manuellt, efter kanske 20 minuters inaktivitet. Jag kör Win98 & Eicon ISDN Pro 2.0. Var hittar jag den inställningen, jag har kört WinNT förut och då hittade jag detta, men var finns det i Win98?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Om du använder IE5 som webbläsare så klickar du på "Verktyg" och väljer "Internet-Alternativ". Klicka på fliken "Anslutningar" och välj inställningar under rubriken uppringningsinställningar.

 

Sen väljer du avancerat under rubriken uppringningsinställningar. Nu är du framme vid rutan du frågade efter.

 

Mvh Thomas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt, tack.

Nu har ju jag IE5, men hur fungerar det utan IE5? Ligger de inställningarna i uppringningsinställningarna då? (under Dial-up Networking?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag vet inte hur det funkar med ISDN, men det skulle kunna gå om du klickar på modem i kontrollpanelen och väljer egenskaper. Sen så klickar på fliken "Anslutning". Här finns en ruta för "Inställningar för uppringning".

 

Mvh Thomas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ISDN adaptern ligger inte upplagd som ett modem, utan som ett nätverkskort i "Nätverk"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag vet för lite om både ISDN och Nätverk för att kunna hjälpa dej. Hoppas någon annan har svaret.

 

Mvh Thomas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag är också intresserad, men jag vill koppla ned efter 5-10 sekunders inaktivitet. I ie5 så verkar det vara 3 minuter som är det minsta. Eftersom ISDN abonnemang inte har någon uppkopplingskostnad så kan man ju lägga på med en gång. Om man till exempel fastnar på en sida och vill läsa en stund.

 

[Tapio]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror bara det är när man kör Telia ISDN Internet som man inte har någon uppkopplingskostnad. Jag kör ISDN mot Tele2s modempool och har där uppkopplingskostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör mot telia med DuoCom och tycker att en av finneserna bör vara att koppla ned efter bara några sekunders inaktivitet. Men jag har inte hittat något program som gör det.

 

[Tapio]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det är exakt samma sak jag söker efter. Fick mitt Telia Duocom installerat idag och är ute och letar program för denna uppgift. Meganet pratar om ett sådant program, men det avslöjar dom bara om man köpt abonnemanget hos dom. Hör av er ni som vet något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...