Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny sajt under utveckling!


Rickard_Activeadmins.net

Rekommendera Poster

Rickard_Activeadmins.net

 

~ WWW.ACTIVEADMINS.NET ~

 

En ny sida nyss uppstartad där Du kan få hjälp med dina datorproblem! Sidan är nyss uppstartad och därför ännu inte så utvecklad. Det är där DU kommer in i bilden... Om Du registrerar Dig och ställer Dina frågor och använder Dig av funkionerna som finns (bland annat möjligheten att skicka privata meddelanden till andra medlemmar, du har Din egen lilla sida, prenumerera på trådar i forumet, med mera..), så hjälper Du till att göra detta till ett levande forum/sajt, som sedan kan utvecklas längre!

 

~ WWW.ACTIVEADMINS.NET ~

 

 

 

Ps! Jag förstår ironin i att försöka locka människor till sig från ett redan etablerat och välkänt forum som detta.. :-) Ds!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om varenda liten nisse ska göra ett eget forum dessa dagar... Och precis som du skriver, så ser jag föga anledning att flytta mig från detta forumet. Rent krasst kan jag säga att de bredaste forumen är de som ger mig minst (dvs rent faktamässigt). När jag söker svar på en fråga letar jag mig hellre till nyhetsgrupper / specifika mailinglistor. Något högre tröskel för dessa medier, men det tycks höja kvaliteten i motsvarande grad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att förstasidan ser VÄLDIGT mycket ut som en reklampopup eller liknande.. stängde ner den reflexmässigt för jag trodde du hade länkat till en reklamsida ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

Det får stå för dig själv. Spy inte galla över folk som gör något konstruktivt!

Jag har inte utgett några ambitioner om att ta över medlemmar från det här forumet, det är en omöjlighet.. Det jag gör är att utveckla en sajt, som jag ska göra till något seriöst. När jag eventuellt öppnar eget i framtiden så ska jag ha det som grund. Och det är inte riktat först och främst till oss som kan mycket, utan det ska vara riktat till människor med lite mindre kunskap..."vanligt folk" och småföretag som behöver hjälp... Men för att de som söker svar på frågor ska få sina svar så behövs det en del duktiga medlemmar där också.. Även om jag kan svara på det mesta själv... Men utan medlemmar blir det inte ett så särskilt levande forum...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

Tack för den feedbacken!

 

Jo..designen ska jag försöka göra något av sen.. Det är ett senare projekt... Jag är ingen webdesigner själv, så...det får bli ett senare projekt..:)

 

Jag försöker mest på skoj nu.. Se om jag kan få igång något seriöst... Det är min ambition att få det till något seriöst, men...vi får väl se var det leder.. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Om du vill få det seriöst kan du iallafall försöka översätta all engelsk text till svenska samt att tillåta folk titta på forumet utan registrering!

 

Yes, registration is required. Registration is free and only takes a few minutes. The only required fields are your Username, which may be your real name or a nickname, a Password, and a valid e-mail address.

 

The information you provide during registration is not outsourced or used for any advertising by IOIOOIOIOO ActiveAdmins.net OOIOIOOIOI.

 

If you believe someone is sending you advertisements as a result of the information you provided through your registration, please notify us immediately.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

Som jag har skrivit inne i forumet...på första tråden...så håller jag på med översättningen till svenska..

 

Att jag vill att folk registrerar sig är just eftersom jag vill få medlemmar. Du måste registrera dig här på IDG också, eller hur?!

Nu innan sajten har blivit nånting, nu medans den bara är ett barn, så skulle ingen göra några inlägg.. Jag vet.. Jag skulle själv inte göra något inlägg i en sajt där det knappt finns nån information... Just därför vill jag att folk registrerar sig... På så sätt etsar man lättare fast sajten i minnet på folk..än om de bara går dit och tittar och går därifrån sen...

 

 

Men jag ska fundera på att ta bort kravet på registrering...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Att jag vill att folk registrerar sig är just eftersom jag vill få medlemmar. Du måste registrera dig här på IDG också, eller hur?!

Men jag kan titta på forumet utan att behöva registrera mig...Om jag sedan vill skriva ett inlägg så måste jag registrera mig...

 

än om de bara går dit och tittar och går därifrån sen...

 

Är det bättre om de inte tittar alls? Jag tänker inte lägga ner tid och personuppgifter för att få titta på ett forum...

 

Du får ursäkta om jag låter alltför kritisk..Inte min mening...

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte precis registrera mig, men det misslyckades då jag ska logga in med mina uppgifter. Får detta svar:

"Your username and/or password was incorrect."

 

Då försöker jag med att jag glömt mitt lösenord och skriver då in användarnamn och mail-adress. Då får jag detta svar:

"Either the UserName or the E-mail Address you entered does not exist in the database. "

 

Då gör jag ett försök med att registrera om mig från början, med samma användarnamn. Men får då följande svar:

"UserName already in Use, Please Choose Another

E-mail Address already in use, Please Choose Another"

 

Och klickar jag på länken, som kommit till min email-inkorg, för att komplettera min registrering så kommer jag till:

"The page cannot be found"

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-27 20:12:09 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

hm..ok.. Och du skrev in en giltig mailadress och verifierade registreringen genom att gå till den angivna länken?

 

Jag ser att det finns 2 stycken members som väntar på att bli aktiverade... Du kanske är en av dom?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

Jag tog bort kravet på registrering precis..

 

Nejdå. Jag tar gladeligen emot synpunkter. Bara de är trevliga och konstruktiva så.. Vilket dina var.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe eskimå

Hände samma sak för mig med. Fast jag verifierade genom att trycka på adressen i mailet men sidan kunde inte hittas...

 

Verkar ha problem med tekniken? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

hm..jobbigt.. Jo, något tekniskt problem är det tydligen.. Dags att börja felsöka då.. *suck* ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rickard!

Bara en liten fundering...

 

Vem önskar du ha som medlem, eller rättare sagt vilken "kunskapsnivå" önskar du att de har? Anledningen till denna fråga är titeln på din sajt "WWW.ACTIVEADMINS.NET ".

 

Den stora fördelen med Eforum är just att alla OAVSETT kunskapsnivå kan söka, och fråga, efter information som de är i behov utav.

 

När jag gick in på ditt forum och klickade "aktiva länkar" såg jag bl.a. "Home networking Checklist" vilket, ( ens om den översätts till svenska ), riktar sig till amatörsurfaren. Jag kan ha fel så du får gärna "rätta" mig men det är ändå den uppfattning jag fick.

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

Nu är problemet åtgärdat...

 

Nu ska registreringen fungera utan problem. Även email-validation i slutskedet av registreringen... Vilket ju var problemet.. .

 

 

/Rickard

~ www.activeadmins.net ~

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

Jag vill inte ha någon speciell kunskapsnivå på forumet.. Det ska vara ett forum för alla...oavsett kunskapsnivå.. Och den är väl egentligen riktad mest mot lite "lägre" kunskapsnivå.. Eftersom jag har funderat på att starta eget som konsult gentemot hemanvändare och mindre företag..så ska det här forumet återspegla kunskaperna hos dessa människor..

 

Vad menade du med det där "Home Networking Checklist"? Jag hajjade inte riktigt vad du tyckte om det..:) Menar du att den är för avancerad för en amatör, eller att den var för enkelt?

 

Namnet ActiveAdmins.net har iaf inget med kunskapsnivåerna på medlemmarna att göra. Även om det...nu när du säger det...kan tolkas som att det är ett forum bara för experter.. Men så är det inte menat.. Jag kanske får skriva någon notis om det, att det är ett forum för alla...

 

Men..som sagt.. Jag riktar mig inte till någon speciell kunskapsnivå.. Det ska vara ett forum för alla.. Det behövs både experter och människor med mindre kunskaper som kan fråga om sina problem och idéer... Så det blir ju självklart en blandning på kunskapsnivå på de olika inläggen... Precis som här på Eforum....

 

Hoppas det gjorde det klart för dig hur jag vill att forumet ska fungera..? :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

Sen är det ju just också ett forum..så om det är något man inte förstår...så är det bara att ställa en fråga om det... Skicka en fråga till mig som admin, eller skriva en reply i forumet som någon annan medlem kan svara på...

 

Om det nu var så att du menade att sajten var för avancerad..?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rickard!

 

Det jag reagerade på t.ex. "Home Networking Checklist" var just det att redan där så verkade som om man skulle ha ett nätverk hemma om du förstår var jag vill komma. För ett nätverk krävs det ju mer än en dator menar jag.

 

Det är lätt för en som inte är bevandrad i alla data- och IT-relaterade uttryck, ( och gudarna ska veta att jag definitivt INTE är det ), att veta vad allt betyder och då kan man "tolka" orden fel. Det är svårt att precisera exakt vad jag menar men det handlar mycket om att associera orden med "något". Då blir associationen med "Home Networking Checklist", ( eller checklista för hemma-nätverk ), som att "skjuta ovanför målet". Då är det lätt att man uppfattar forumet, tillsammans med sajtens titel, som att du önskar ha en "viss kunskapsnivå" på medlemmarna.

 

Jag är glad att du inte uppfattade mitt inlägg som ett påhopp för det är det absolut inte. Du får se det som en oerfaren datanvändares uppfattning.

 

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard_Activeadmins.net

Jag ska försöka omforma det på något sätt så att alla känner sig välkomna...och försöka tänka på utformingen av artiklarna i framtiden.. Det är lätt att skriva för avancerat när man själv har kunskaperna..:) Men det kommer ju bli en del avancerade texter också förstås...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har funderat på att starta eget som konsult gentemot hemanvändare och mindre företag..så ska det här forumet återspegla kunskaperna hos dessa människor..

 

Låter som att ditt forum blir ett kundregister efter ett tag.....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...