Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna stor .mpg fil


Starletmannen

Rekommendera Poster

Starletmannen

Hej

Jag har ett antal filer på 800 MB i .mpg formatet som jag skulle vilja bränna ut till svcd. Hur bär jag mig åt jag har köpt 800 MB skivor, och testat i nero men det fungerar dåligt för mig.

/Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på att Nero klarar av s-vcd, men du kan ju alltid försöka.

 

Programmet som jag brukar använda till att skapa MPEG1 och MPEG2 är http://www.tmpgenc.net/e_main.html . Har du testat det?

 

Hur många minuter är din film på?

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte klarar det i Nero så testa med VCDEasy ett gratis program som du hämtar på http://www.vcdeasy.org

 

Programmet konverterar din MPG fil till BIN/CUE och det kan Nero bränna.

 

Alla filmfiler jag har i MPG har gått in på 700 MB i SVCD-format i Nero. Största filen hittills har varit 830 MB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ett program som konverterar om det till SVCD eller VCD, inte bara konverterar till en Bin/Cue

 

 

 

/ Jerka

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Nero väljer du bara att bränna svcd så bör det gå bra.Men din fil kan ju vara en vcd så då får du välja att bränna en vcd.

(samma filändelse .mpg)

Svårare än så är det inte jag har aldrig misslyckats med det i Nero.

Och för att bränna en svcd så behöver du INTE Neros svcd plugin det är bara till för att konvertera film.

Krångla inte till det med att göra en bin/cue fil av filmen.Det ändrar inte kodningen på filmen gör bara en kopia(image) av den.

Lycka till

//Belini

 

[inlägget ändrat 2003-01-27 20:37:58 av belini]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starletmannen

Jag har idag fått dettill vcd när jag bränner det som en .mpg fil. Men jag skulle vilja att det var en SVCD, och undrar hur jag gör då

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste du koda om den till svcd.

Jag rekommenderar ett programm som heter Dvd2svcd för det tillsammans med tmpgenc.(Helt freeware).Neros Svcd plugin ger inte så bra kvalite.

Det programmet sköter all och klipper filmen om det behövs.

Kom bara ihåg att har man en dålig kvalite på filmen så blir den INTE bättre av att koda "upp"den till Svcd.

 

//Belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...