Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny Ad-Aware version 6


Avicii

Rekommendera Poster

Äntligen är nya Ad-aware version 6 från Lavasoft släppt. I dag är release-datum. Gratis-version (även köp-varianten) finns att hämta här:

 

http://www.lavasoftusa.com/

 

Var tydligen lite snabb. Ad-aware standard (gratis) är inte tillgänglig förrän i början av februari, får man veta efter lite navigerande.

 

[inlägget ändrat 2003-01-27 17:47:36 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att det finns människor som håller koll på sådant här.

Men jag kan inte ladda ner. En ruta kommer upp där det står "This product is not available until the beginning of February"

 

Eller, är det jag som har dåligt lokalsinne på sajten?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla

Skulle vara tacksam om någon kunde översätta till svenska

de specialtermer på engelska som programmet använder sig av.

Jag har gamla versionen och har hört här på eforum att det här programmet är bra att ha. Det är jag också övertygad om!

Men när jag kör gratisversionen undrar jag vad jag vidare ska göra; inget verkar självklart för mig.

Hittills har den bara upptäckt ett par cookies som .txt-filer vid varje körning,

vilken den känt igen som suspekta filer. Då frågar jag mig: måste eller bör jag genast radera dessa? Det förefaller mig överdrivet.

Sorry de här blev långt: men jag frågade om överättning till svensk (av viktiga termer)

ps: samma gäller ZA ett zonealarmprogram, där man kan göra varjehanda inställningar. Vilken inställning kan rekommenderas för en ordinär surfare (som undviker porrsidorna)??? Tacksam och ger poäng för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu går det att hämta Ad-aware 6.0. Titta på denna sida:

 

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?s=ba3899095e24fa911672f1c22df58878&act=ST&f=1&t=3222&st=0&#entry18622

 

Jag valde att hämta från:

 

http://files.lavasoft.us/aaw6.exe

 

Och det är OK.

 

Tips. Avinstallera först den gamla versionen 5.83 för den blir inte uppgraderad, utan man får båda i Lägg till/ta bort program.

 

[inlägget ändrat 2003-02-05 17:21:54 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips med domino-effekt, precis som win update. Alla ska dit samtidigt så det blir sååå seeegt. Tack för att du håller koll och håller oss alla á jour med nyheter :)

------

Lena Marie

”Jag vill inte passa in - jag vill passa på!”

(Cecilia Frode:s Ängelen)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Använd INTE ad-aware 6.0, detta program tar bort systemfiler såsom .dll filer.

Det där får du gärna utveckla lite. Är det någon bugg i nya versionen eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka system-dll:er syftar du på? Det finns väl en hel del spyware som lägger sig som system-dll:er och tar Ad-aware bort dessa blir jag bara glad...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Använd INTE ad-aware 6.0, detta program tar bort systemfiler

men jag frågar om samma program var ansvaret ligger.

är det ett svenskt tyskt eller USA-program och till vilken ska jag vända mig för att få svar.

Den fråga jag önskar ställa till dem är vart mina 26,4 Euro (250 KR) tog vägen. Jag har betalt till

Ad-aware Plus faktiskt 30 sept 2002.

 

via element5.com som är en betaltransaktionsföretag.

250 spänn är mycket för mig och jag vill nu veta var jag kan ladda ner Ad-Aware Plus. på nuv gratisvers står det Lavasoft Sweden f.ö.

 

Har företaget konkat?

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste Ad-aware från Lavasoft kan du hämta på

Hej o tack för Dina bemödanden.

Saken är den att jag vid kontakt med dem endast kunde ladda ner version 6.0 medan jag har betalt för Ad-Aware version Plus. Jag vet ingenting om skillnaden, men efter besök i dag på deras hemsida förstår jag de har rörigt. Flickan som skulle ha hand om de här hade över 200 obesvarade email.

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppdaterade mitt program "ad-aware 6.0" 25/2-03. Innan dess har allt gått bra. Men nu kraschade nästan hela datorn, jag återställde dock filerna. Internet fungerade inte längre? jag har testat allt, så sist ringde jag Bostream, min leverantör. Förklarade problemet. Fick till svar att jag var tvungen att formatera datorn. De hade till och med kollat upp detta problem med microsoft, de hade ingen lösning. Tilläggas bör göra att jag kör XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu kraschade nästan hela datorn

hej

1. tack för varningen

åtminstone jag kommer att vara försiktig med uppdatering etc (jag har råkat ut för liknande för omkring fem år sen när jag uppdaterade Norton Anti-Virus från deras holländska site och erhöll inte mindre än 20 st svårartade virus, vilket gjorde mig 10 år äldre på en enda natt) En hypotes från min sida är att en tidigare anställd, som fått sparken, kan välja att hämnas genom att sen djäklas med kunder.

 

2. Jag har själv fått svar i dag från Lavasoft. Så mitt "betalningproblem" med Ad-aware-leverantören är löst. Flickan med svaret hette förresten Melanie Boston. Lite kul att man lätt associerar till en mörk tös med krullig hjässa i Bostons ghetto. Men det var totalt fel: Småskolan i Falköping var adressen (Sverige således)

 

3. F.ö. är det väl ett bra Program?

 

4. Enl IDG:s tidning ComputerSweden 6 nov f.å. så hade någon kommit på att Investor finansierade Gator. Gator fanns och då uppstod behovet av Lavasofts programvara, för de som inte vill ha Gator.

En affärsidé, som är behäftad med oetiska inslag & betänkligheter av

alldeles samma slag som AV-programmens och klottersaneringsföretagens.

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen lista på de program se innehåller spionprogram? För jag kommer aldrig ladda ner ett sådant "ta bort spioner" program igen :/

 

Kanske kan göra en lista annars :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har förekommit fejkade versioner av Ad-aware som antingen har trasslat till systemet eller har installerat spyware. Du kanske har råkat ut för detta:

Adaware.exe from downloadalot is a scam and a fake.

The description given at the site is a description of Ad-aware.

PLEASE NOTE ...The software at downloadalot is NOT Ad-aware.

 

.............

 

I am not sure if this is the install we are looking for in the other warning post, but this trashed my system in the following manner.

1# Immediately following the installation, I began receiving system errors when clicking to open files,

the error was that there were no programs associated with what I was clicking on to open, it effected 'My Computer', .gif's, .exe. etc,

2# When I started receiving the error messages I attempted to reboot my system and could only boot into safe mode. I was UNABLE to boot into Windows, I could only access safe mode.

3# I finally got my registry cleaned out and still couldn't boot out of safe mode.

4# I had to merge a backup copy of my registry before I could get out of safe mode.

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?act=ST&f=1&t=252&s=98b1e4708e289e486ad5ef56c1f48762

 

Här är en annan variant:

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?act=ST&f=1&t=163&s=98b1e4708e289e486ad5ef56c1f48762

 

Angående din uppkoppling så kan det ha med detta att göra:

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?act=ST&f=34&t=1338&s=3e3ed5e7561be8899904edc69bbedc3a

 

Här finns listor över olika spywares:

http://www.tom-cat.com/spybase/ (Tyvärr uppdateras den inte längre.)

http://www.spywareguide.com/product_list_full.php

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar som ödmjukast.. jag har laddat ner "fix" ska kolla lite senare idag om det fungerar efter denna.

 

Jag laddade ner programmet på deras hemsida. (Lavasoft)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Jag laddade ner två filer för att fixa detta, det fungerade inte. Jag la dock inte ner alltför stor energi på att läsa readme filerna :/

 

Jag tog istället och gjorde en "systemåterställning" till ett tidigare datum. Det fungerade efter detta!!

 

Så nu slipper bränna massa filer jag inte hade orkat *glad*

 

 

Mvh Klayton

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...