Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extrahera från MsWord till MsSQL Server


_DS_

Rekommendera Poster

Jag har fått i uppgift att plocka information från c:a 800 worddokument för att sedan överföra informationen i en produktdatabas. Hur kommer jag rent programmatiskt åt de olika värden som finns. Strukturen på dokumenten ser ut enligt följande:

 

<Rubrik>(stort teckensnitt)

ev<underrubrik>

 

ALLMÄNT

<ProduktnamnNamn><tab><ProduktBeskrivning>

 

PROCESS

<processbeskrivning: minst 1 rad>

 

TEMPERATUR<tab>VÄRDE1<tab>VÄRDE2

<temp><tab><värde1><värde2>(upp till tre rader med olika temperaturer)

 

EGENSKAPER

<tabell 3*kol, 5-12*rader, varav första raden är rubrik>

 

Hoppas att någon kan hjälpa till...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Varje dokument kommer att delas upp i ett antal tabeller. Själva "inserten" i databasen ä nog inget problem, bara jag kan loopa igenom samtliga dokument. Då kan jag lägga upp en "row" per produkt i en temporär tabell e dyl för att därefter lägga in data på rätt ställen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...