Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp mig med instalationen e ni snäll


spinky

Rekommendera Poster

jag har en dator, med en formaterad disk [fat 32]

dessutom har jag den senaste win 2000 versionen då och en win 98 startdiskett....

 

hur ska jag med hjälp av dessa små saker installera win 2000 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, efter lite letande bland cd:ns text filer fann jag hur man skulle göra, så jag har fixat alla 4:a startdiskar nu, så nu ska jag väll bara installera det :->

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

du bootar inte datorn på CD:n, min gjorde det precis som i Nt4... så sliper du alla diskar vet du

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Lindholm

Jepp! Precis så ska man göra, det är smidigast. Men det förutsätter att du har en ganska ny dator. Den ska alltså kunna boota från CD-spelaren. Du ställer alltså in i din bios att din dator ska boota från cd. Det vill säga boot/order/sequence.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jo .... men om man vill köra w2k så måste nästan ha ha en ganska så ny burk... det tar ju en del plats på HDD och en hel del proc. kraft. men visst man måste ha boot på Cd i BIOS aktiverat.

 

 

/Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för eran hjälp, visst, jag har en ganska trög dator, heh, närmare bestämt en 266 mhz amd k6:a, med en ganska seg 2 gb hd och bara 32 mb i ram, men, jag har lyckats att trycka in win 2000 och det fungerar ganska bra kan jag säga, om än ganska bra faktiskt....

 

gillar det lilla flipperspel som åxå ingick! :->

vad är egentligen de stora skillnaderna mellan denna sena beta version? [build 2128]

förutom att manualen inte följer med...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...