Just nu i M3-nätverket
Jump to content

backup i Outlook

Wippika

Recommended Posts

Kan man göra backup på alla inställningar och brev m.m som finns i Outlook, detta då jag har tänkt formatera hårddisken??

Breven ligger i en .pst-fil som antagligen ligger i din Mina Dokument-mapp eller din Documents and Settings-mapp (på WinXP/2000).

Bäst är att göra en sökning, efter "*.pst" så ska du nog hitta den.

Att säkerhetskopiera inställningarna är dock lite svårare... Någon annan som har några förslag kanske?

Du kan göra sålunda

Sök efter *.DBX så får du upp en lista på alla dina mappar, högerklicka sedan på var och en o välj skicka till Disketten (om de fär plats).

Annars får du packa med Winzip först.

går ofta att komprimera ganska mycket.

Sedan för att kopiera din adressbok sök efter *.WAB

Gör sedan som ovan för att kopiera

Kolla sökvägen o lägg sedan tillbaks i samma mapp efter ominstallation

Martin Karlsson

"Vet du vad att han har XP då"

Detta är postat i forumet för XP

"och att han har cd-brännare?"

Detta vet jag inte men jag gissar då det är så vanligt nu, till och med min egen far har en så det är rätt vanligt tror jag om han har en nu. :-)

Jag tyckte bara att det var en enkel lösning då jag använde detta förra veckan själv just för att föra över min fars alla dokument. Tog 5 minuter att installera min egen brännare i hans gamla windows 98 dator starta överföringsprogrammet från diskett och bränna över resultat för överföring.

Ifall du har Outlook 2002: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q287070

[inlägget ändrat 2003-01-25 19:08:31 av Martin Karlsson]

Stefan Eklinder

Exportera din kontaktlista istället.

Går att utföra i Outlook. Vad du har för Outlook skriver du inte. Jag menar om det är Express eller "storebror" Outlook. Sedan importerar du bara kontaktlistan ;) Det har funkat för mig!

Jag har testat det som föreslås här med pst-filer och dbx-filer, men det har floppat när jag skulle ha in dem igen.

Mailen drar du bara över i en separat mapp, och sedan är det bara att dra och släppa i Outlook när du är klar med formatering och installering.

---

/Stefan Eklinder

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

Jonas Ridderstråle

• 1 month later...

Kan vara kul att posta i en "gammal" tråd oxå. :-)

Ok, Outlook 2002 då? Antar då att du använder dig av Office XP paketet.

Isåfall rekommenderar jag att du kör "Guiden spara inställningar", det brukar bli en ganska liten fil av det hela.. , om man håller rent i papperskorg och skräpmejl i mapparna i Outlook.

Guiden sparar alla dina inställningar du gjort i Office programmen samt dina mejl, adressbok och mejlkonton (men utan lösenord, säkerhetsåtgärd), och du kan välja vart du vill spara filen.

Kom ihåg att du måste ange lösenordet om du skyddat din Outlook profil med det, sen när du kör guiden igen för att återställa dina inställningar m.m.

Lycka till allihop :-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...