Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med PS2s dvd-spelare


Emma

Rekommendera Poster

Hej,

Idag köpte jag en PS2 som funkar fint när man spelar spel men när jag försöker se på dvd-film så pulserar bilden och en randig störning uppstår. Jag har kopplat in PS2 via videon (för tv:n hittade inte rätt kanal). Min tv är ganska gammal. Har någon haft något liknande problem? Är det kört att se på dvdfilm i PS2 om detta problem uppstår?

 

- Emma -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem beror på Macrovision, ett skydd som Sony satt in i PS2an (som också finns i många stationära DVDspelare) för att förhindra att folk spelar in DVD-filmerna på video. Prova i en annan TV, och direkt i scartuttaget.

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, ta det till en kompis, och testa det där. Om det är fel där också, trots första scartuttaget etc. så kan det ju vara fel på själva konsollen.

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jo, man kan ju hoppas. Har detta problem att göra med att min tv är gammal eller vad är det som får detta problem att uppstå för mig? Är det tvn i kombination med detta Macrovision som strular?

- Emma -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, videon i kombination med DVD-skivor. Det är skivornas skydd som gör att de känner av videoapparaten.

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för väldigt bra svar! Jag ska se mig om efter en ny tv som man kan tracka manuellt med. Det var nog ändå på tiden...

- Emma -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...