Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inte samma bild


-CAt-

Rekommendera Poster

Har ett lustigt problem med bilden på tv:n. Datorn är ansluten till videon och bilden kommer upp som den ska på tv:n. Problemet är att när jag spelar upp en film synd den bra på datorn men på tv:n är det bara en svart ruta där filmen ska spelas upp. Annars klonas bilden perfekt.

 

Vad beror detta på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om vi har samma eller liknande grejjor men jag har en bärbar Compaq presario 1700 som jag kopplar via s-video kabel till tv:n. För att få upp bilden på tv:n måste jag "skifta skärm" genom att trycka på Fn + F3 på min dator (Fn sitter till vänster om Ctrl.

Då visas bilden på tv:n och datorskärmen blir svart. Som jag fattar så går det bara att visa bild på en skärm i taget.

Vill jag ta tillbaka bilden till dator är det Fn + F3 som gäller igen.

Obs alla sladdar måste kopplas in innan jag startar datorn annars funkar det inte. Hoppas det här funkar!

 

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte det som är problemet. Kortet klarar två skätmar och kloningen av bilden funkar utmärkt. Problemet är att när jag spelar upp filmen i mediaspelaren serjag allt utom filmen på tv:n.... Allt visas som vanligt, men rutan i mediaspelaren där filmer visas upp är tom på tvn, men syns på datorn. Har även provat andra spelare, men det blir samma sak...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min laptop måste man ställa tv'n som enda display för att kunna se film.

 

Dvs ungefär som Anders skrev, fast gör det i bildskärmsinställningarna.

 

C:\>Seb_

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ju samma bild på tv:n som på skärmen med undantag från Just den ruta i mediaspelaren där filmen visas... där är det svart på tv:n, men filmen syns på skärmen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för grafikkort?

 

Ställ TVn som primary display i nview/hydrav/dualhead-inställningarna, folk påstår det kan lösa problemet... konstigt nog har jag aldrig haft det problemet med nview när jag väl testat, har varit lugnt att köra video overlay klonad på båda skärmarna?

 

.wey

[inlägget ändrat 2003-01-25 15:48:41 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett Geforce4 MX440...

 

Testade att sätta tv:n som primär och naturligtvis fungerade det :-)

 

Dock har jag aldrig behövt göra detta tidigare. Finns det nån lösning på problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...