Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Versions hantering för VS.NET


lurvifax

Rekommendera Poster

jag är helt färsk inom detta och .NET versionen av VS är den första IDE jag har använt mig av. Jag har använt CVS på unix och tyckte det var ett mycket bra verktyg. Är SourceSafe något att satsa på, jag läste i ett forum där dom klagade på det men utan att specificera vad som är dåligt. Någon annan produkt som ni kan rekommendera.

[inlägget ändrat 2003-01-24 10:28:30 av mfksa jkfsa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conny Lundgren

Hej

 

Min erfarenhet av CVS är inte enorm, men jag har däremot använt VSS i hyffsat stora utvecklingsprojekt (15+ utvecklare), och tycker att det funkar utmärkt.. Såvitt jag förstår är det samma VSS som medföljer .NET som hängde på VS6.

 

Klart att det finns ett par saker som kanske inte är helt klockrena, men i det stora hela tycker jag att det fungerar bra.

 

mvh conny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag har installerat det nu och satt upp en databas. Eftersom det funkar för dig får jag väll känna mig trygg ;-) (den där repair database funtktionen skräms ju lite).

 

Klarar den av att hantera saker som när olika personer ändrar på samma ställe i samma fil vad händer då? Det fanns något alternativ merge men default var "ask". Vad är merge? smälter den samma 2 olika personers kod till en fil?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vågar man köra med merge? En kollega som körde någon mycket tidig version av sourceSafe säger att det blev kaos på den tiden om man ändrade på samma ställe. Hur är det i version 6? Skall man hellre köra med ask, eller ge 17 i att flera personer ändrar i samma fil?

Dom där gammla dialog rutorna (ser ut som win 3.11's dialogrutor) var trista!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conny Lundgren

Har inte stenkoll på exakt hur effektiv merge funktionen är, bara att den har fungerat i de fall jag har kollat.

 

Om allt skulle gå åt skogen så har man ju faktiskt history.. ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...