Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programvara


extatic

Rekommendera Poster

Hej! Kanske något fel forum eftersom jag frågar om mjukvara! Men jag har en DV kamera som jag kopplar till datorn ibland och tar in filmerna på för att editera dem lite. Jag har de få gånger jag gjort detta kört programmet Ulead (tror det hette så! :), och vad jag undrar är vad som är bäst i mjukvaruväg att köra! Jag tycker inte det jag kört nu är så jättebra, så jag funderar på att testa något annat, men vet inte vilket! Vore tacksam för tips!

 

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinnacle Studio DV är mycket bra enligt mig. Jag har provat på Adobe Premier, men jag saknar det där Adobe-tänkandet och lyckades inte göra något.. :(

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I motsats till PPC och NoiseKiller så föreslår jag Adobe Premiere - programmet är mycket enkelt. Om du kör Mac rekommenderas Final Cut Pro.

 

Om du vill bli proffs så rekommenderas Avid Express men det är ganska dyrt...

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programmet är mycket enkelt.
Efter att ha läst 900 sidor manual? ;)

Jag har spenderat flertalet timmar åt att hitta en söt liten ruta med ikoner för de olika "klipp" en insamplad film innehåller (alá Pinnacle).

Jag misstänker att Premier liknar gammal "film-klippar-teknik" medans Pinnacle mer är ett "bunta-ihop-sekvenser"-program.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Premiere. Det kan ha en hög tröskel, men efter det så är det underbart.

 

(ver 6.0 är lite instabil, men ver 6.5 är bra)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte jobbat speciellt mycket med Premiere men första gången satte jag ihop en fem minuter lång film baserad på en massa olika klipp utan större problem. Om jag minns rätt så kan man välja att jobba med linjär redigering eller icke-linjär redigering när man startar programmet.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen alla! Nu vet jag i alla fall vilka 2 program jag ska koncentrera mig på! Bara kvar att välja ut ett av dem då! ;) Jag har, liksom NoiseKiller, inte heller det där Adobe-tänkandet.. .

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...