Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MX700 eller MX500 ??


BorO

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ska göra mig av skit Microsoft musen jag använder nu o köpa antigen MX500 eller MX700. Är faktiskt less på kablar och MX700 är ju trådlöst, men jag spelar lite då o då...CounterStrike.....Undrar om MX700 är snabb nog??...Vad tror ni?

 

Har en stabil dator, ABIT KG7-RAID, 512 DDDR2100, AMD Thunderbird 1,2Ghz....Ska köpa nytt processor...Är det lönt att köpa nytt moderkort också eller blir prestandaökningen inte så stor?

 

Hör av er!

Tack!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Trådlösa möss och optiska möss är inte så bra vid spel. Bättre att köpa en vanlig standardmus med scrollhjul och extraknapp. (Köpte en A4-tech för 150:- till den förr-förra datorn, kommer att gråta blod när den rasar av hög ålder.. ;-)

 

När det gäller CPU-uppgradering så räcker det att klämma i en (exempelvis) XP2100+. Då får du en prestandaökning med cirka 50%. Kolla innan du byter efter en eventuell BIOS-uppgradering. Moderkortet skulle jag nog behållit. Lägg pengarna eventuellt på ett nytt grafikkort istället.. (Fast det beror ju på vad du har idag)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...fast MX300/500 är, trots optiken, klart bäst för spel i dagsläget - MX-tekniken har tagit ett stort kliv framåt och jag kan numer rekommendera en optisk MX-mus för gamers över vilken kulmus som helst... detta gäller då förstås inte, som pedagogen skriver, för andra/tidigare optiska möss dock - som ofta inte hinner med snabba spelare som spelar på låg känslighet.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

games = gamers..

[inlägget ändrat 2003-01-22 21:41:31 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...