Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nybörjare

DIFference

Recommended Posts

Hej! Jag köpte en brännare idag. Tidigare har jag bara brännt lite gran hos polare.

Nu har jag lite frågor:

1. Gör det någon skillnad om jag sitter med winamp och photoshop mm mm igång samtidigt som jag bränner?

2. När man ska bränna, då kan man välja vilken hastighet man ska bränna i. Min brännare bränner max i 48x, men jag kan bara välja på 4x eller 16x då jag bränner just nu, men då har jag ju såklart bara försökt en gång med. Men kan man ställa in eller påverka detta eller känner brännaren av kvalite på cd-r-skivan? De jag har just nu ska klara 24x.

-------------------------------------------

/Micke Johansson, www.mrmicke.tk / www.bandy.nu

Stefan Eklinder

1. Nä, har du Plextor till exempel så ska den brännaren inte bli störd av något sådant. De hårdkörde den brännaren i en datortidning och störde brännaren verkligen på alla möjliga sätt, men den brände på.

Hur det är med andra brännare vet jag inte. Du får hårdtesta din egen! :)

2. Helst ska man köra i den hastigheten som det rekommenderas på skivorna. Annars riskerar man att bränningen av skivan blir förstörd. Du kan med andra ord ha den hastigheten som står på skivan som gräns, sedan kan du testa allt under den gränsen.

---

/Stefan Eklinder

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

Jonas Ridderstråle

Jag har upplevt ett problem med program och bränning samtidigt... Typ om du har laddat hem en fil med Kazaa och har spelat upp den filen i samma program så måste du stänga ner kazaa (alt. spela upp en annan fil)innan du kan bränna den!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...