Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cellspacing - ibland


lillen_009

Rekommendera Poster

Kan man definiera cellspacing endast i vissa td-taggar. Vad jag vet måste man ha det i table-taggen, men jag har fem kolumner och vill bara ha cellspacing på tre av dem. På de andra två ska vertikala bilder gå från botten till toppen

 

Exempel kanske?

http://everything.digitalrice.com/test11.htm

http://everything.digitalrice.com/test.gif (med pilar på vad som är fel)

 

Finns det något annat man kan göra. Skulle vilja undvika att lägga ytterligare en tabell på sidan

 

 

:thumbsup: Poängvarning utfärdas till bra svar!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade lite på din kod jag tyckte din lösning va lite mysko :) alla är vi olika så du kanske tycker detta är helt flippat men!

 

Här har du en lösning:

<table width="400" height="300" border="0">
<tr>
<td>
	<table cellpadding="0" style="padding : 5px 51px 5px 5px;" cellspacing="0" width="100%" height="100%" style="border : 1px solid #000000;" bgcolor="#ffffff">
		<tr valign="top" bgcolor="#ffffff">
			<td style="border-right : 1px solid #000000;"><u>logo</u> bla bla bla bla bla bla bl</td>
			<td style=""><u>banner</u> bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla b</td>
		</tr>
	</table>
</td>
</tr>
<tr>
<td height="10">
<br>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
	<table cellpadding="0" style="padding : 5px 51px 5px 5px;" cellspacing="0" width="100%" height="100%" style="border : 1px solid #000000;" bgcolor="#ffffff">
		<tr valign="top" bgcolor="#ffffff">
			<td style="border-right : 1px solid #000000;"><u>Meny</u> bla bla bla bla bla bla bla</td>
			<td style="border-right : 1px solid #000000;"><u>Innehåll</u> bla bla bla bla bla bla</td>
			<td style=""><u>sponsorer</u> bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla</td>
		</tr>
	</table>
</td>
</tr>
</table>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...