Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Litet internetcafé


Jan Videren

Rekommendera Poster

Nån som kan rekommendera en router för ett mindre internetcafé? Det gäller ett tiotal datorer, där en mängd funktioner ska fungera: chattar, ett flertal spel (som använder diverse olika portar) m m... En D-Link 704 eller 804, det borde inte vara några problem med en sån eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dlink 704 finns inte längre, men 804 borde klara biffen, även om jag personligen gillar Netgear betydligt mer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min egna erfarenheter visar att Netgears programvara är snabbare och stabilare. Jag har varit ute hos många kunder som har Dlink som har problem (kopplar ner, tappar IP-adress, bootar om etc etc). Jag har hittills aldrig sett något som helst problem med Netgear.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att 704:an har problem dock så hittade jag den senaste firmware uppgraderingen. Skitsmidig att installera och nu verkar min 704:a mycket stabilare. Dessutom så fick man tillgång till packet filters.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

704:an och 804:an är helt ok och du får en switch, brandvägg, DHCP-server, router på köpet. Men observera att den och Netgear bara har 4 platser.

 

/JANspeed

 

[inlägget ändrat 2003-01-22 09:02:04 av JANspeed]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

704:an fungerar klockrent, men har som sagt haft så mycket problemt med 804:or att mitt Dlink-förtroende är helt utplånat.

 

Bara att grattulera om den fungerar bra för dig!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...