Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna mpg avi bin cue i NERO som SVCD


Qvintus

Rekommendera Poster

Hej. Jag har för avsikt att bränna svcd skivor i nero & undrar vilken av följande filer som ger bästa ljud & bild: ".mpg .avi .bin/.cue". Endel förespråkar att koda om mpg till en bin & cue fil innan man bränner...vad vinner man på det? Använder Nero med SVCD plug-in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endel förespråkar att koda om mpg till en bin & cue fil innan man bränner...vad vinner man på det?

 

Garanterat absolut ingenting alls.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips använd INTE nero pluginet det ger ingen bra kvalitet.

Prova istället ett freeware som heter dvd2svcd med TempeEnc som kodare.

Du laddar bara filmen ställer in parametrarna trycker på go och ca 6-8 timmar senare så har du filmen klippt och anpassad cd skivorna.Då bränner man dom i Nero.

//Belini

 

[inlägget ändrat 2003-01-21 17:52:54 av belini]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag hoppar in i denna tråd, med en liten fråga. Jag har kommit till att ställa in dvd2svcd (TMPGEnc). Hur gör jag för att ställa in så att jag får ut bin & cue filer anpassade för att bränna på en eller flera CD?

 

/ Peter

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Jag provade i natt med bin/cue filerna oc hdet gick bra, nästan. Hade med två språk engelska och svenska. Engelska OK, men det svenska ligger ca 15 - 20 sekunder före bilden. Tror att det beror på att svenskafilen ska startas först efter intro.

 

Däremot vet jag inte hur jag ska göra för att få filmen textad. Texten finns på en katalog på HD, men följer inte med i cd-speglingarna.

 

Tacksam för tips.

 

/ Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Textningarna kan vara ett problem senaste ver av Dvd2Svcd stödjer externa textfiler men jag har inte fått det att funka texten ligger ca 15 sek efter talet inte roligt :(

Men prova det du kanske lyckas bättre än mig.

Det finns en guide hur man gör det på www.dvdrhelp.com

och här finns svenska subs http://www.divxsweden.net/

Lycka till

 

//Belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ackar för tipset, jag ska se vilken version jag har av dvd2svcd. Verkar som om startpunkten för texterna ligger tidigt ungefär samma problme jag har med svensk text som ligger ca 15 sek före. Mycket pulande och tid tar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...