Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

:: KONKURS! ::


Paulsson

Rekommendera Poster

Carlos Cadalso

Och då vill de att vi ska lämna ut våra värdefulla e-postadresser? Hmnn det låter som om någon har behöv av en massa adresser ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson skrev:

Jag tänker iallfall inte lämna ut min epostadress...

Det behöver du inte göra, för det har jag redan gjort. ;)

 

Nej, det verkar skumt, helt klart...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paulsson, hur hanterar du de mailadresser du får in? Säljer du vidare till tredje part? Det kan nog vara intressant för folk att veta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, varför inte skaffa en ny hotmailadress bara för mail från konkurs.se?

 

Eller kontakta de som står bakom adressen och fråga, nedanstående är ivarje fall den som har adressen

 

-------------------------------

 

195.22.71.96 - 195.22.71.111

Webkonsulterna HB

 

Jonas Eriksson

Webkonsulterna HB

Prästgatan 30

831 31 Östersund

Sweden

+46-63-18 08 88

+46-63-18 08 89

jonas@webkonsulterna.se

 

------------------------------

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-21 16:55:43 av Anders Rozenbergs]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kontakta de som står bakom adressen och fråga, nedanstående är ivarje fall den som har adressen

 

Det är sannolikt inte de som står bakom företaget. De är ett webbhotellsföretag som förmodligen inte kommer att lämna ut några uppgifter om sina kunder. Söker man istället på ägaren till konkurs.se så går det lite bättre:

 

Följande data kunde läsas ut för konkurs.se:

 

*domainname.name: konkurs.se

*domainname.status: REGISTRERAT

*domainname.regdate: 2002-01-09

 

*domainname.dns.data:

konkurs.se. NS ns.webkonsulterna.com.

konkurs.se. NS ns.webkonsulterna.se.

 

*contract_number: 101-115-892

*status: UPPRATTAT

*holder: Svensk Konkurs Information HB

*orgno: 969682-4367

*contact_info.coaddr: Emil Paulsson

*contact_info.address: Flogstav. 156,

*contact_info.zipcode: 752 72

*contact_info.postal_town: Uppsala

*contact_info.countrycode: SE

*contact_info.phone_no: +46736509277

*contact_info.fax: -

*contact_info.contact: Emil Paulsson

*contact_info.email: info@konkurs.se

 

 

.dune.

==============

Tempus fugit

 

[inlägget ändrat 2003-01-21 17:22:47 av dune]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som dune skriver:

Söker man istället på ägaren till konkurs.se så går det lite bättre

Det var det jag gjorde. Därav den direkta frågan till Paulsson som sannolikt är den som äger sajten.

 

För övrigt skulle det aldrig falla mig in att lämna min mailadress - hotmail eller ej - till en sådan sida. Min fråga var helt enkelt ställd i provocerande syfte eftersom jag ogillar inlägg som dessa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte någon här som ville kolla sitt spamfilter och ville ha skräppost? Varsågod å anmäl dig vetja ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Alla som driver hemsidor är inte oseriösa spammare. Allt började med att jag själv sökte efter en samlingsplats med konkurser, där man kan snabbt kunde få en överblick på vad som just nu går att köpa i olika konkursbon.

 

Eftersom jag inte hittade en liknande webbplats så öppnade jag upp en egen. Konkurs.se driver jag som ett hobbyprojekt, och eftersom jag inte tjänar några pengar på sajten, så ligger den (som vissa redan upptäckt) på det gratis utrymme jag har via Bredbandsbolaget.

 

OBS!

Anmäl er gärna med en unik e-postadress, exempelvis: konkurs-se@dittdomännamn.com så vet ni exakt varifrån de spam ni tror ni ska få kommer ifrån, och kan då stämma arslet ur mig (Ursäkta min engelska).

 

// Paulsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sökte efter en samlingsplats med konkurser ... inte hittade en liknande webbplats så öppnade jag upp en egen

Och du tycker att du har lyckats?

Jag ser bara två textfält och en knapp.

Oroväckande ointressant.

 

Frågan som redan väckts behöver kanske ställas lite tydligare då.

VARFÖR måste man fylla i formuläret för att få informationen och hur hanteras mailregistret?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Cadalso

Måste säga att 99% såg (och ser) sidan skumt ut. Och det kan göra med att du har lagt minimalt med info. Så därför väcker stora misstankar. Vem är vilig att lämna sin e-post adress om man inte ens vet syften med sidan och hur inlämnade information kommer att hanteras.

 

Anmäl er gärna med en unik e-postadress, exempelvis: konkurs-se@dittdomännamn.com så vet ni exakt varifrån de spam ni tror ni ska få kommer ifrån, och kan då stämma arslet ur mig (Ursäkta min engelska).

 

Och vem har tid och pengar för att i så fall stämma dig eller vidta några andra åtgärder?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan juh börja med att dumpa särskrivningen i rubriken, och sedan dumpa "Svensk" som på något sätt redan är extremt uppenbart pga den svenska texten och det svenska domännamnet. Båda dessa punkter är typiska 'fel' som spammare och annat löst folk använder sig av, vilket gör att man blir misstänksam bara av att läsa rubriken... sedan resten..

 

Hur får du reda på auktionerna, när får man tips och hur ser dessa ut? Och som alla andra redan gapar om, vad gör du med min mailadress? Tycker jag du är skyldig att lämna ut info om, annars kan man nog sätta någon på dig tyvärr...

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...