Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stänger av sig


Chrille15

Rekommendera Poster

Min dator, en amd duron 1200 mhz, stänger av sig bara några sekunder efter det att man satt igång den. Man hinner se de första sakerna på skärmen, å sen bara dör den.. om man går in i Setupen så håller den igång lite längre men dör sen ändå.. vad är det fel på ?? Moderkortet eller processorn?? eller blir proocessorn för varm eller vad är det??

 

//Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadå, den snurrar, jag ser ingen skillnad på hur fort den snurrar gämfört med när den funkade men snabbt går det i alla fall

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kunna vara så att en säkerhetsinställning i BIOSen säger åt datorn att stänga av sig om t.ex. processorfläkten snurrar för sakta eller om processorn är för varm.

 

Kolla upp detta.

/ Pollux

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en AMD Athlon 700, som beter sig nästan lika...den dör när den belastas. När hårddisken får jobba hårt verkar den inte klara av det utan startar om. Ibland (ofta) låser den sig så att enda utvägen är att dra ur sladden och vänta några timmar (!). Av-knappen funkar ej (ej att hålla in heller...)...och alla dioder lyser hela tiden+alla fläktar är igång.

 

Har kört prog för att kolla temp, men alla värden är "normala" när det inträffar. Kan inte ens spela mp3-låtar mer än 15-30 min. Verkar bli värre och värre... Allt verkar fungera som det ska annars. (Enl testprog och egna observationer). Surfa och Word etc. verkar inte starta om datorn, kan hålla på hur länge jag vill med sånt.

 

Någon som har en aning vad jag kan kolla..? Kan det vara ngt med hårddisken? Eller är det något annat som spökar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag löst problemet nu, rinde till kompletts support. Löste det genom att sätta på ny kylpasta på kylflänsen. Testa det Prospero, så får vi hoppas att de löser sig för dig också :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...