Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tema vid inloggningsskärmen?


Weyland

Rekommendera Poster

Hum, kan man få valfritt tema att visas även vid inloggningsrutan i WinXP Pro? Jag har klurat ett tag utan att komma fram till något, men är jäkligt trött på det där blåa luna-blaffe-fönstret som stör min fina gråa grafiska profil. Temat laddas inte förräns en användare loggar in... :7

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit så långt att jag kopierat hela nyckelstrukturen i current_user/controlpanel till users/.default/controlpanel - det tycktes fixa till typsnitt, storlek på fönsterkanter å liknande till loginboxen.. men lik förb***t är det fortfarande lunablått så jag spyr :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugnt, hittat en lösning nu. Stoppa in den här tråden i FAQ:en tycker jag ;)

 

Problemet var alltså när man INTE kör med den fåniga välkomstskärmen i XP utan den vanliga loginrutan (typ när datorn är medlem i en domän). Då var loginrutan temalagd med ruskigt fula Luna-temat (XP standard) - och frågan var hur f*n man ändrade detta, då en kopia av den profil som innehöll rätt inställningar i default user inte fixade det exempelvis.

 

Nyckeln var ordet:

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ThemeManager

 

Här kan man ändra sökvägen till temat man vill använda, och även vilket färgtema inom temat man vill ska användas. Suveränt!

 

HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop

HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\WindowMetrics

 

Ändrar man storleken på fönster, typsnitt osv - enklast var att kopiera dessa nycklar ifrån en user-profil som hade det tema å inställningar jag ville ha på inloggningsrutan.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, förvisso - men logonstudio är juh för den fjantiga XP Home-inloggningsbilden... det är väl ingen som på allvar har den styggelsen påslagen? ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...