Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa Brandväggen?


bobby_digital

Rekommendera Poster

bobby_digital

Hej. Vilken är den bästa brandväggen för hemmabruk? Kör en dchub så datorn står på dygnet runt och har statisk ip. Kör Norton just nu men är sådär nöjd. Körde ZA tidigare men skyddar ZA mot trojaner? Nå vilken är bäst? ZA,Norton,Sygate,Blackice med flera??

 

Tråden finns tidigare men är ifrån Sept 2001 så den känns lite gammal och jag vill inte köra linux. Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZA 3 pro finns det iallefall skyddd mot trojaner, och i BI finns ju applications protection...

 

Har inte själv tetstat Sygate och har inget förtroende för Norton......

 

Kör BlackIce just nu på en Web/Ftp server.

 

/MrBool

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Ok tackar för svaren. Det blir nog att gå tillbaka till ZA pro eller en annan variant på ZA nämligen ZA plus.

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen finns det en som heter Outpost Firewall från Agnitum

http://www.agnitum.com

en outsider som funkar mycket bra.

Enkel att konfigurera, enkelt att t.ex. spärra rena adresser m.m.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2003-01-21 10:43:20 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Till swift eller någon som vet:

 

IP reklam? Va är det? Sygate verkar ju blocka alla portar och trojaner och stabilt enligt de userna som kör det idag. Men IP reklam? Vad har den mer släppt igenom? Funderar nämligen på att testa sygate innan ZA.

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IP-reklam? Du menar NetBIOS-meddelande? I Sygate ska det inte vara något problem att blockera det från annat än det interna nätverket (eller helt om du inte använder det). Var ett tag sedan jag testade Sygate.

 

Nu använder jag Outpost, även om den verkar ha lite problem med Fast user switching i XP (visar felmeddelande när de loggar in).

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Kalas tackar för alla bra svar! Blir ett test med Sygate idag när man kommer hem. Hoppas den nu inte bryter min dchub som Norton har haft ovanan att göra ibland trots rättigheter till nätet.

 

Kan skriva en liten utvärdering av Sygate om någon är intresserad.

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...