Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud med Xvid


RnBThug

Rekommendera Poster

Hilfe! Jag har problem med att få ljud till Svid-filer. Jag har kört filen i Vidomi-spelaren och kollat deras forum som har massor med bra hjälp som tycks hjälpa alla utom mig. Jag har tagit hem Ac3, Total DivXpack, Gspot, etc. som står där men får fortfarande inget ljud. Det skumma är att om jag kör den i Win Media Player funkar ljudet men det blir gröna rutor, alltså ingen bild. Några förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske men har du tagit hem Xvid? DivX har inget med Xvid att göra. :)

 

Vad säger Gspot förresten? Att du har rätt codecs installerade?

 

 

.dune.

==============

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gspot säger att jag har rätt codecs installerade. När du frågar om jag tagit hem Xvid vad menar du då? Jag antog att jag hade Xvid-codecen installerad då jag kunde se på filmen. Om jag inte har det var kan jag ta hem en riktig och var installerar jag den? P.s. Jag har installerat flera codecs som heter Xvid i någon form men det har fortfarande inte fungerat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om det funkar i en mediespelare men inte i en annan - skulle jag genast dra i nödbromsen. Det låter som du har massivt codeckaos på din dator, gör om, gör rätt - avinstallera allting och ta ett steg i taget ;p

 

Akta dig väldigt noga för paket som nemo eller total - de förstör ofta mer än de fixar, ofta med en total ominstallation av windows som följd med lite otur... kan inte gspot säga VILKEN ljudcodec som används btw? Vilken är det isf?

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program som heter ffdshow som hjälper till att efter-processa bilden för att ytterligare förbättra kvallitén.

 

Precis som har diskuterats i många andra trådar här på eForum; Är du säker på att filmen du ser på att komplett? Den kan vara skadad och då kan det vara fel i den som gör att du inte kan se den korrekt.

 

 

.dune.

==============

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar ffdshow som en spelare? Som Weyland påpekade är jag lite orolig att jag i min desperation installerade lite många codecs och jag får nog "göra om, göra rätt". Men jag tror att filen är komplett annars borde den audio fungera i en spelare och videon i en annan, eller? Hur som helst undrar jag om jag börjar om från början hur tycker Ni jag ska gå till väga.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göra om, göra rätt är alltid bra. :) Dock tidsödslande ibland ;) Speciellt "göra rätt"-delen...

 

 

ffdshow fungerar inte som en spelare den processar filmen tillsamans med codecen. Du kan ställa in ett antal parametrar som tex om bilden är uppochner, ställa in färgnivåer, subtitles med mera. Här är det intressant att ställa in/om användandet av xvid.dll istället för libavcodec.

 

 

.dune.

==============

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...