Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

virus


tobbegbgare

Rekommendera Poster

Hej jag virus undersökte min dator och backdoor.optixpro.12 hade smittat filen winampw.exe. Ingen aning vad det är för fil men virus programmet norton antivirus 2002 kunde inte laga filen och tog den till karantän där stog det varning virus. backdoor.optixpro.12. hade smittat regsrv.exe också.. Så den filen kunde dom inte heller lagas. Så filerna kom till karantän.. När ja skulle forsätta som vanligt funkade det inte som det skulle göra. Gick in på windows media player skulle lyssna på lite på musik.Då kom det fram det gick inte hitta filen c:\program\windows media player\wmplayer.exe jag tänkte jaha då har viruset tagit bort windows media player, så ja gick in på c:\program\windows media player\ men där låg ikonen wmplayer.exe gick in på filen men det stog samma sak.. sen prova ja gå in på paint men det funka inte heller.. då står det att det inte gå hitta filen ¨c:\windows\system32\mspaint.exe kontrollera att du angav rätt namn. sök på start välj sök.¨

Gjorde det men där fanns den där den skulle vara. Klicka på den men det står samma sak.. Jag blir helt förvånad.. jag testar lite andra saker och får samma resultat. Nu tänkte ja tar bort filerna i karantän och virus undersöker igen. jag gjorde det hitta inga virus.. Det ända valet va tänkte jag att installera windows xp. men nej det funkar inte.Ja klickar på installera windows xp men inga resultat. Inget installeras. nu försökte jag formatera datorn desperat rädd men nej nu står det att det inte går att hitta filen rundll32.exe Jag sökte upp filen och hitta den på c:/windows/system32/rundll.exe klicka på den för att få igång den men så står det: går inte hitta filen på c:/windows/system32/rundll.exe .. så vad ska ja göra? Det ända nu ja kan göra är att gå in på internet.. Ska ja köpa ny hårdisk? Fattas det system filer på datorn kanske? regsrv.exe och winampw.exe är dom så viktiga? hur får ja tillbaka dom isåfall? Hoppas nån kan hjälpa mig... //Tobbe

hej jag heter tobias!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bakdörr kan per definition inte desinficeras, så det är helt okej att du lägger dem i karantän eller tar bort dem.

 

Ett sätt som vissa bakdörrar/maskar använder för att autostarta, är att associera sig själva med EXE-filer. Det skulle kunna vara det som har hänt.

 

Ladda hem och kör FixExeAssociation.com härifrån:

http://www.scandsecure.com/site.asp?page=downloadtools så löser det sig förhoppningsvis.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...