Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan ni tycka till om min prjekt sida?

Zero1

Recommended Posts

Hejsan.

Jag håller på med ett prjekt i skolan. Så skulle ni kunna tycka till om vår sida? Säga vad ni gillar/inte gillar. Det skulle vara så juste. Bara vräk ut er kritik. (btw allt är inte 100%). Och en sak till, registrera er när ni ändå är där, men det är kritiken jag mest är ute efter.

URL: http://bmg.2ya.com (funkar inte den så kör på denna http://194.236.103.144) server är för tillfället upp till 23 varje dag.

Tackar på för hand.

Snygg sida. Nåt som jag tänkte på var att tabellerna i mitten där du skriver dina artiklar kunde vara lite mindre. Det känns som det blir så mycket område över där i onödan.

//Robert

Det är inte lätt när det är svårt:)

Riktigt snygg sida..

Hann tyvär inte kolla igenom men första intrycket ger mig en bra känsla; genomtänkt, bra upplägg mm

Vad är det för kurs du gör projektet i?

Själv går jag Webdesign på gymnasiet där vi har fått en riktigt sugig uppgift att göra en sida i Frontpage EXPRESS! Inte kul!

Jimmie Pettersson

Snygg sida. Är det ett projektarbete du gör eller? Alltså en kurs på 100 poäng. Håller på med en själv dock ej samma kategori som dig.

/Jimmie

Vi har Projektarbete (100Poäng) nu på gymnasiet och vi ska göra en informativ sida om PC & Hårdvara och Konsol (GC & Ps2).

Vi har funderat på att minska lite där i mitten. Så det blir nog en ändring där nu när vi vet att andra tycker det också.

MEn bara på med kritiken. Vi försöker göra vårt bästa för att den ska vara infomativ men och också ha snygg design.

Jag tyckte den var mycket snygg och så, men jag skulle se över språket. Det finns en hel del särskrivningar och rena felstavningar, som drar ned intrycket på sidan. Det kanske känns som en bagatell, men för besökarna känns en sida betydligt mer seriös om den är språkligt korrekt...

----------

Ipsa scientia potestas est

Inte för att krångla mig bort från ämnet, men kallas det projektarbete nu och är det på 100 poäng??

På min tid (läs: förra året) hette det Specialarbete och var på 20 poäng (fast man lade ner mycket mer än 100h). Eller kanske projektarbete är någon nymodighet som inte finns överallt.

Jimmie Pettersson
Projekt arbete har ersatt Speciall arbete på min skola, och vard jag tror alla skolor i Malmö

Detta gäller över hela Sverige...

MVH Jimmie

Jasså ett projekt arbete till skolan…

Nu ska jag inte säga att det är så men om det stämmer så tycker jag att du kan ta denna kritik. Jag tycker nämligen att din sida ser ut att härstamma från något färdigt script typ phpnuke och för att sätta upp en sådan så behöver du inte kunna html, för att inte tala om php eller databaser som du inte ens behöver lukta på. Nu kanske du gick in lite och tittade så du kanske lärde dig något på resan men hade jag betyg satt dig så tror jag det hade varit 0p i programmering. På den grunden att vem som helst med liten eller nästan ingen datavana kan följa installationsinstruktionerna till ex. phpnuke. Och mycket låg poäng för innehållet, det är för lite artiklar.

Om jag skulle ha fel så dementerar jag uppgifterna i förväg och ger dig 250p ;)

I övrigt så tycker jag att sidan är mycket snygg. Grafiken är underbar och sidan är ju fult navigerbar.

Skulle jag på peka något så saknar bara ett eller två <br> längst ner på sidan när den är så lång så man måste skrolla. Så att det inte ser ut som att sidan är ihop växt med webbläsaren. Men det är ju inte så viktigt.

Det är en modifiering av ett färdigt script:

<META NAME="AUTHOR" CONTENT="Blue Moon Gaming">

<META NAME="COPYRIGHT" CONTENT="Copyright © 2002 by Blue Moon Gaming">

<META NAME="KEYWORDS" CONTENT="News, news, New, new, Technology, technology, Headlines, headlines, Nuke, nuke, PHP-Nuke, phpnuke, php-nuke, Geek, geek, Geeks, geeks, Hacker, hacker, Hackers, hackers, Linux, linux, Windows, windows, Software, software, Download, download, Downloads, downloads, Free, FREE, free, Community, community, MP3, mp3, Forum, forum, Forums, forums, Bulletin, bulletin, Board, board, Boards, boards, PHP, php, Survey, survey, Kernel, kernel, Comment, comment, Comments, comments, Portal, portal, ODP, odp, Open, open, Open Source, OpenSource, Opensource, opensource, open source, Free Software, FreeSoftware, Freesoftware, free software, GNU, gnu, GPL, gpl, License, license, Unix, UNIX, *nix, unix, MySQL, mysql, SQL, sql, Database, DataBase, Blogs, blogs, Blog, blog, database, Mandrake, mandrake, Red Hat, RedHat, red hat, Slackware, slackware, SUSE, SuSE, suse, Debian, debian, Gnome, GNOME, gnome, Kde, KDE, kde, Enlightenment, enlightenment, Intercative, interactive, Programming, programming, Extreme, extreme, Game, game, Games, games, Web Site, web site, Weblog, WebLog, weblog, Guru, GURU, guru">

Det är ingen hemlighet. ni kan själv hitta grunden på www.phpnuke.org... Vi hade en disskution med vår projekthandledare om hur vi skulle ha sidan och han sa att det verkade en bra idé med PHPNuke. Vi berättade att vi skulle modifiera det, sammt själv installera en server, med program vara och dylikt. Vi berättade också att vi inte kunde så mycket om ämnet. Men så vit jag vet så går projekt arbetet ut på att man ska jobba som ett team och tillslut lämna en produkt. Samtidigt så ska man väl snappa upp något på vägen.

På sätt och vis synd att ni inte använder er av en helt egenkodad produktion, då det drar ner på intrycket en del - t.ex. "Postad av FreddeSunday 19 January @ 20:04" - skulle inte skada om det istället stod på svenska här istället, dessutom saknas ett mellanrum mellan namnet på "postaren" och datumet".

Logotypen känns sådär, och är det inte lite väl onödigt att tjata om upplösning och webbläsarerekommendationer i en logotype? För de som inte har en aning om vad ovan innebär blir man endast konfunderad. För övrigt känns logotypen väl mycket WordArt...

Färgerna å sin sida känns bra och trevliga, matchar varandra trevligt.

Den vita rutan där det står "Välkommen mm..." på första sidan känns något malplacerad, layouta om den så att den passar in till den övriga sidan - eller skippa den helt...

Texten: "Kommentarern ägs av respektive postare. Vi tar inte ansvar för innehållet i dem." är dels felstavad (kommentaren) och dessuom är den svår och jobbig att läsa, ändra antingen bakgrundsfärgen eller textfärgen.

I knappen "läggtill min röst" antar jag att tanken är att det skall stå "lägg till min röst".

Texten "22 Jan @613 Beats" förstår gemene man och gemena kvinna ingenting av - slopa, är mitt råd.

Lite väl mycket utrymme till tabellerna i mitten (t.ex. på första sidan), minska dessa marginaler något - och sidan kanske t.o.m. kan fungera i 800x600.

I rutan "äldre artiklar" känns det också lite skumt med engelskstavade dagar (t.ex. Thursday, 16 January) - tänk dessutom på att januari inte har stor begynnelsebokstav i svenskan.

Jag antar att de olika sektionerna endast är halvklara, och ska därför inte kommentera dessa onödigt mer än att logotyperna (t.ex. under "PC & Hårdvara") känns även dem lite WordArt, även teckensnittet på länkarna under (t.ex. "Spel & Program osv) känns något amatörmässiga.

Hoppas nu inte all denna kritik känns alltför tung, sidan är i övrigt bra - och det skall tilläggas att jag är väldigt petig.

Grovjobbet (dvs färgsättning och struktur m.m.) är ju fullt fungerande och snyggt - men som bekant har även solen sina fläckar...

Vi tackar för kritiken och vi är medvetna om särskrivningen och Svensgelskan. Men som sagt vi för bara skylla på att sidan inte är 100% klar och att den nte ska "öppnas" för allmänheten än. Vi har även övervägt att ändra logona både på startsidan och på Console sektionen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...