Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Funderingar kring einkomster.nu


Hakinger

Rekommendera Poster

fortsättning från ASP& VB-script

 

HEJ Pentti !

 

Eftersom jag driver marknadsplatsen e-inkomster.nu, så har jag med den informationen automatiskt i signaturen.

 

Min fråga var ju ganska kort så jag kan hålla med om att min signatur blev dominerande i meddelandet.

 

Sedan vill jag tillägga att det INTE är något mlm-koncept.

 

 

Nu får man ju inte veta nåt om det är MLM eller inte förrän men betalat för eböckerna. Men påståenden som:

* Att kunna tjäna flera tusen kronor EXTRA varje vecka!

* Att kunna sköta alla affärer hemifrån!

* Att kunna tjäna pengar utan att behöva riskera pengar

* Att kunna sköta dina affärer och tjäna pengar utan att behöva spendera massvis med tid - 2-8 timmar i veckan räcker!

 

...# Frank Garon, inkomst cirka $8-1200/månaden

# Brian Garvin, inkomst cirka $22000/månaden

# Shane Pearche, inkomst cirka $3-4000/månaden

.... Jobba mindre och tjäna mera!.....

....Personlig support och coachning....

 

..är som kalkerade ur ett MLM-koncept.

Och det som fick mig och misstänka MLM:

I vår E.M.P.I.R.E manual så tipsar vi dig hur du ska göra för att värva nya E.M.P.I.R.E kunder och hur du bygger upp din kundbas.

Din kundbas kommer att ge dig din fasta och stadiga månadsinkomst.

 

Som med endast 50 kunder så har du en extra inkomstkälla som ger dig 25000 kronor i månaden.

 

Om jag förstått det här rätt så kostar EMPIRE-systemet 500kr i månaden att använda. Om jag skaffar en kund så betalar han min EMPIRE-kostnad. Om jag skaffar 50 kunder så får jag 50x500 kr i månaden, eftersom jag får behålla hela månadsinkomsten från dom som jag säljer EMPIRE till. Det skiljer sig lite från det vanliga MLM genom att jag inte får pengar från min downline (förutom första ledet som jag skaffar och då gäller det att det är driftiga personer som inte lägger av vid minsta motgång)

 

Men det som är lite oroande är att man endast säljer 100st EMPIRE system till sverige. Det betyder ju att min kundbas blir väldigt liten, eftersom såna här koncept oftast till början bygger på att man tipsar vänner och bekanta, och då kan jag ju inte sälja EMPIRE till mer än hundra (teoretiskt om jag var ensam i sverige) och dom i sin tur kan inte sälja till fler. Vad är det för konstig logik? Men jag antar att det är den internationella siten som ska ge pengarna?

 

Har du verkligen undersökt flera tusen inkomstprogram? Och kunnat dom så bra att du kan plocka ut 8 bästa?

 

Hela iden med dom här eböckerna är ju att du gör reklam för dom, vilket du också oblygt gör med din nick. Och det är förbjudet på eforum.

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-19 16:54:13 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Hela iden med dom här eböckerna är ju att du gör reklam för dom, vilket du också oblygt gör med din nick. Och det är förbjudet på eforum.

 

Kan nog hålla med om det där. Eforum är ingen reklampelare utan ett forum där man diskuterar sina problem och erfarenheter.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är det ursprungliga inlägget, det med den omdiskuterade signaturen (som jag för övrigt ogillar)?

 

Tillägg:

Inser att ursprungliga tråden är borttagen.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

[inlägget ändrat 2003-01-21 12:59:19 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...